Superdebata Blesku: Zdeněk Hřib (25.9.2025)

Superdebata Blesku: Zdeněk Hřib (25.9.2025) Zdroj: Blesk:Tonda Tran

Předvolební klip Motoristů z prostředí autoservisu
Mítink Stačilo! v Praze
Vít Rakušan
SPD představilo volební program (8.9.2025)
Kontaktní kampaň Andreje Babiše v Moravskoslezském kraji: Rozdává čepice, doporučuje vyšetření a kritizuje vládu.
7 Fotogalerie

Kampaň nejlíp vyšla Pirátům, ANO bylo nevýrazné, Motoristi tahali kuriozity. Známkujeme volební kampaně

Oliver Adámek
Diskuze (4)

Volební kampaň se chýlí ke konci, jak byla skutečně úspěšná u jednotlivých stran, uvidíme už v sobotu. Reflex navštívil během minulých týdnů kampaně všech stran, které mají šanci projít do sněmovny. Kdo byl ve vábení voličů nejzručnější a komu se letošní kampaň nevyvedla? Přečtěte si naše známkování i se slovním hodnocením.

Hnutí ANO 2-

Kontaktní kampaň Andreje Babiše v Moravskoslezském kraji: Rozdává čepice, doporučuje vyšetření a kritizuje vládu.
Babišovy minulé kampaně byly velmi tvrdé a až extrémně negativní. V roce 2021 ANO hrozilo, že chalupy budou zabírat migranti. V prezidentské volbě pak Babiš tvrdil, že Petr Pavel zavleče Česko do války na Ukrajině. Letos je kampaň ANO smířlivější – na billboardech dominují známé tváře z minulé vlády, slogany jsou jednoduché ve stylu „volte lepší život.“ Je však nutné říct, že letos snad poprvé v historii kampaní ANO neutkvělo lidem v paměti jedno heslo či slogan, které ANO říká. Ať už to dříve bylo „makat a neblábolit“, „Až do roztrhání těla“ anebo „Za Babiše bylo líp.“ Takže proto horší dvojka.

SPOLU 3

Happening koalice Spolu v Brně nazvaný "Za svobodné Česko! I pro budoucí generace" na závěr předvolební kampaně: Petr Fiala
Kampaň SPOLU má dvě roviny: plakáty a grafiky na sociálních sítích a mítinky politiků. To první bylo spíše rozpačité a velmi negativní. Je klidně možné, že Tomio Okamura a Kateřina Konečná jsou na více billboardech SPOLU než premiér Fiala. Vykreslování hrozeb vlády Babiše s SPD či Stačilo! je průvodní motiv kampaně, ta jen velmi málo říká, co SPOLU nabízí. Premiéru Fialovi se však povedly kampaňové akce, které poutaly velký zájem a on uměl dobře reagovat na oponenty. Trojka pro trojkoalici.

SPD 2-

SPD představilo volební program (8.9.2025)
Okamura říká na mítincích nehorázné lži proti Ukrajincům či neziskovkám. Zároveň jsme se však s kolegy z Padni komu padni shodli, že jeho akce jsou v letošních volbách ta největší show. Jarmarky s cenami z roku 2010 doprovází koncerty Chirurgů z dovozu a lidi na nich tráví celá odpoledne. SPD má však podivné billboardy, na kterých Okamura i další kandidáti skoro nejsou vidět. Obsah hrozný, provedení však jistě na kýžené voliče zafunguje. Dva mínus

Starostové 4

Vít Rakušan
Takhle nevypadá „dobrá kampaň“. Nejprve Starostové dávali peníze na charitu a používali do kampaně životní příběhy lidí v nouzi, což sklidilo především kritiku. Následně nejprve řekli, že chtějí do čela, aby pak Rakušan z tohoto claimu vycouval a začal tvrdit, že je vlastně jedno, jestli bude premiér ze SPOLU, STANu či Pirátů. Nekonečná telenovela se zvaním na pivo byla trapná. Povedl se pouze začátek kampaně v podobě podpisovky, jejíž úspěšně sběrače však STAN odsunul dozadu nebo i mimo kandidátky. Jasná čtyřka.

Piráti 1

Superdebata Blesku: Zdeněk Hřib (25.9.2025)
Letos Piráti. Máme plán. Zlevníme život 90 % rodin. Máme společného víc, než si myslíte. Taky si tyto věty pamatujete? To bude tím, že pirátská kampaň se prostě povedla. Asi nejvíce ze všech stran mají program pojatý jako tržní nabídku. Neříkají voličům, co mají dělat, ale co oni chtějí udělat pro ně. Jednoznačně si přisvojili téma bydlení. Ze strany, co v zimě bojovala o přežití ve sněmovně, může být klidně i dvojciferný výsledek. Měli by poděkovat Fialovi za vyhození z vlády – nakonec se pro ně ukázalo být spásou.

Stačilo! 2-

Mítink Stačilo! v Praze
Hnutí Stačilo! vsadilo na poměrně klasickou kampaň – billboardy a plakáty. Slogan „silný hlas umlčované většiny“ je v zásadě nesmyslný. Žádná většina u nás umlčována není, naopak členové Stačilo! mnohdy odmítají prostor mluvit v médiích, například na rozhovor do Reflexu před volbami nepřišli. Preference jim průběžně spíše klesaly a jsou stále na hraně pěti procent. Nepodceňujme však online kanály, jako je třeba Youtube Jany Bobošíkové nebo různé facebookové skupiny. Tam Stačilo! určitě zamakalo.

Motoristé sobě 2

Předvolební klip Motoristů z prostředí autoservisu
Motoristům se povedlo obrátit nepříznivý trend a závěr kampaň se jim relativně povedl. Sice mají podivný slogan „volte Motoristy, nikdo se to nedozví“, ale navázali na něj docela vtipnými klipy. Na billboardech pak slibují vládu bez komunistů nebo nízké daně, je to v podstatě normální pravicová kampaň. Spíš by se dalo říct, že Motoristé přestali dělat chyby a soustředili se na sebe, na sněmovnu to zřejmě bude stačit.

Vstoupit do diskuze (4)