
Žena jako sexuální objekt muže, drsný muž s cigaretou v koutku úst či bílé dítě naznačující černému dítěti, že by se mělo umýt. Takové obrázky byly v minulosti v reklamách vcelku běžné a nikdo se nad nimi nepozastavoval.
V dnešní politicky, genderově a rasově překorektnělé době však už nic podobného vidět téměř nelze. A pokud se již někdo k podobnému kroku odhodlá, může si být jistý, že dříve nebo později se ocitne v hledáčku spolků, které na dodržování mnohdy poněkud falešné korektnosti dohlíží. Například v poslední době by o tom mohl vyprávět své pivovarník Bernard.
Z reklamního světa tzv. vyspělých zemí ale mizí i poutače na tvrdý alkohol a cigarety. Jako nemoderní věci do současnosti údajně nepatří a státy se všemožně snaží chránit své občany před jejich konzumací. Tato snaha je ale poněkud pokrytecká. Cigarety totiž smrdí, alkohol ničí tisíce lidí, ale peníze z těchto neřestí státní kase nesmírně voní a žádná vláda si nedovolí o ně přijít.
Na reklamy, které by dnes již byly zakázané se podívejte v galerii: