Fotografie tehdejší ministryně financí Aleny Schillerové (ANO) s pávem, kterou zveřejnila na svých sociálních sítích, je dnes již kultovní

Fotografie tehdejší ministryně financí Aleny Schillerové (ANO) s pávem, kterou zveřejnila na svých sociálních sítích, je dnes již kultovní Zdroj: Facebook Aleny Schillerové

Alena Schillerová (ANO) na instagramu
Alena Schillerová (ANO) na instagramu
Alena Schillerová (ANO) na instagramu
Alena Schillerová (ANO) na instagramu
Alena Schillerová (ANO) na instagramu
9
Fotogalerie

Za méně peněz to nikdo nechtěl dělat, vysvětluje Schillerová dva miliony za chod svého Instagramu

Bývalá ministryně financí a přední česká beauty influencerka Alena Schillerová, která vystupuje na Instagramu pod pseudonymem shopaholicalena, se aktuálně potýká s kritikou, že zaplatila za fotografa a kameramana na svůj Instagram téměř dva miliony korun ze státní kasy.

„Bylo to pro dobro České republiky. Jako ministryně financí jsem musela komunikovat s veřejností a reprezentovat svůj úřad. Částka na chod mého instagramového účtu je naprosto adekvátní. Není mi dvacet let, abych se mohla vyfotit po ránu sama a vypadat reprezentativně. V mém věku na to člověk potřebuje profesionály,“ obhajuje Schillerová své nezvykle vysoké výdaje na chod Instagramu.

„Lidé vidí jen ty peníze, ale už nevidí, kolik za tím bylo práce a úsilí. Instagram se sám neudělá. To je věda. Když jsme jako ministerstvo poptávali profesionály, přihlásilo se nám jich hned několik. Když jsem potom zveřejnila požadavky, tak spousta z nich odpadla. Museli jsme jít s nabídkou nahoru, protože za původní cenu to nikdo nechtěl dělat. Prý by se jim to nevyplatilo. Mnozí tvrdili, že to, co chceme, není v jejich silách,“ postěžovala si Schillerová.

„Nakonec jsem se dohodla s dvěma profesionály, kteří se na agendu kolem mého Instagramu soustředili na sto procent. Byla to práce na dvacet čtyři hodin denně,“ tvrdí.

Přední čeští odborníci na PR a Instagram tvrdí, že cena je adekvátní.

„Je za tím opravdu spousta práce. Aby paní Schillerová vypadala na Instagramu reprezentativně a mohla konkurovat mladším influencerkám, je potřeba nejen drahá technika a spousta filtrů, ale také dokonalá práce se světlem plus samozřejmě dokonalý vizážista, kadeřník a diskrétní paleontolog,“ domnívá se Marek Vávra z reklamní agentury FocusToYou.

Marek Vávra tak možná nevědomky upozornil na další osoby, které mohly být ze státní kasy financovány a které v rozpočtu uvedeny nebyly.

„Ty dva miliony byly použity na kameramana a fotografa. Co už ale nevím, tak kolik peněz bylo utraceno za kadeřníka. Nikde v oficiálních záznamech o kadeřníkovi není ani čárka,“ tvrdí auditor Roman Bláha, který měl možnost nakouknout do výkazů ministerstva financí.

Podezření, že byli takzvaně mimo záznam placeni i jiní účastníci Instagramu Aleny Schillerové, nahrává fakt, že osobního kadeřníka bývalé ministryně časopis Forbes označil za třetího nejbohatšího kadeřníka ve střední Evropě. Oproti minulému žebříčku, kdy ještě nebyl dvorním kadeřníkem paní Schillerové, si polepšil o více než dvanáct tisíc příček.

Samotná Alena Schillerová tvrdí, že podpůrný tým ministerstva financí, kam se řadí kadeřník, vizážista i maskér, byl hrazen z rozpočtu hnutí ANO. Zda je tomu opravdu tak, to se nepodařilo zjistit.

„Ničeho nelituju. Byly to nejlépe utracené státní peníze v historii samostatné České republiky. Ačkoliv mnozí kritikové tvrdí, že by se za tu částku dalo postavit půl centimetru nové dálnice, já si trvám na tom, že to bylo správné.

Z čeho bude nyní Alena Schillerová platit chod svého Instagramu, když již nedisponuje státní kasou, zatím není známo. Fanoušci jejího Instagramu věří, že kvalita jejích příspěvků nebude upadat,  a oni se tak i nadále mohou těšit na dechberoucí fotky s pávem nebo vkusné básně, které člověka pohladí na duši.