Preference skryté postavy, autoportrét, 1982 Takhle jsme trávili čas s Gabinou Fárovou,  když jí bylo devatenáct. Je to autoportrét v její skříni.  Prostě snažili jsme se využít čas efektivně.

Preference skryté postavy, autoportrét, 1982 Takhle jsme trávili čas s Gabinou Fárovou, když jí bylo devatenáct. Je to autoportrét v její skříni. Prostě snažili jsme se využít čas efektivně. Zdroj: Tono Stano

Euforická elektrizace, autoportrét, 1983 To je můj autoportrét. Říkal jsem si, že bude zajímavé, když si dám žárovky do tváří a do nosu a do ucha. Foceno samospouští. No, byl to fofr.
na hraně, 2010 Loni po newyorské výstavě se o Stanovi pochvalně zmínil i prestižní New Yorker Magazine
poslední pomazání, 2011 Nezvyklé maskování posloužilo Stanovi během jeho předchozí  kolekce Bílý stín
smysl, 1992/2012 Nejznámější fotografie Tona Stana,  tentokrát v barvě
Féerie, 1994 Společnost Povodí Odry si u mě objednala kalendář. Nabídl jsem jim koncept ženy jako tvora žijícího ve vodě; ve světě, který neznáme.
8
Fotogalerie

Divočina ve studentské skříni

Víc než teď mě dostal jenom jednou, když mi ukázal sbírku bobříků. ­Seděli jsme v jeho ateliéru u vína a on se uřekl: „Počkejte …“ Ta podivnost vypadala jako necesér profesionálního zločince; jenom místo knírů tu bylo chmýří všech barev, jež umělec vlepuje vyholeným figurantkám podle potřeby mezi nohy. Nyní mě šokoval znovu. Tono Stano (53), génius černobílé figurativní fotky, začal – pěkně prosím – fotit barevně. To je, jako kdybyste sportovním fandům řekl, že hokej se od této chvíle hraje s koženým míčkem.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!