Padni komu iPadni | Reflex.cz
reklama
nahoru

Padni komu iPadni

Miloš Čermák15. února 2010 • 15:07
Padni komu iPadni
iPhone
• foto: 
abl

Historie se opakuje. V roce 2001 jistá firma uvedla na trh nový výrobek, ohlašovaný jako revoluční. Podle komentátorů však nebyl ničím jiným než "dalším MP3 přehrávačem". O šest let později představila táž firma znovu nový produkt, prezentovaný jako něco převratného.

reklama

"Dělají si legraci? Vždyť je to jen obyčejný telefon," tvrdili opět komentátoři. Ano, správně, ta firma se jmenuje Apple a dotyčné výrobky iPod, respektive iPhone. Dnes už víme, že oba zásadním a důležitým způsobem změnily segment trhu, na kterém se objevily.

Lépe řečeno ho předefinovaly podle sebe. A aby toho nebylo málo, ony dokázaly ještě něco víc. Staly se bez nadsázky civilizačními ikonami jedenadvacátého století.

Dnes to tu máme v bledě modrém. Apple představil dlouho očekávaný produkt, takzvaný tablet.

Firma o vyvíjeném výrobku neřekla celé měsíce ani jediné slovo a renomovaná média, jindy tak opatrná a rezervovaná vůči jakýmkoliv komerčním prezentacím, se předháněla v přinášení spekulací. Samotné představení tabletu šéfem firmy Stevem Jobsem sledovalo a komentovalo na Internetu mnohonásobně víc lidí než Obamovo první Poselství o stavu Unie, přednesené shodou okolností o den později. Díky webu a takzvaným sociálním médiím víme i to, co si o novém produktu lidé myslí. A to je zajímavé! Zhruba polovina je zklamaná, rozladěná a smutná.

Připomeňme, že tu věc ještě drtivá většina z nich nedržela v ruce. Je to počítač ovládaný prostřednictvím dotykové obrazovky a připomínající "přerostlý" telefon iPhone. Má také stejný operační systém, což umožní, aby už v momentě uvedení na trh byly k dispozici desítky tisíc aplikací. Jménem iPad Steve Jobs mnohé překvapil (spíše se tipovaly názvy jako iTablet nebo iSlate) a některé naštval. Konkrétně ženy a Texasany. Ty první si stěžují, že jméno příliš připomíná název jisté hygienické pomůcky, a ti druzí se zase bojí, že kvůli jejich široké výslovnosti bude "iPad" znít z jejich úst stejně jako "iPod". Jejich starosti na naše, české hlavy!

Ale výhrady mají i odborní recenzenti. Shrňme, co tvrdí: že tabletu chybí kamera, podpora webového standardu Flash, konektor pro USM a schopnost nechat běžet současně více programů. Kroutí hlavou, proč tohle všechno vývojáři do iPadu "nenacpali", vždyť by to bylo maximálně jen pár desítek dolarů navíc. Ale on je to samozřejmě kalkul. iPad sází na design a také na to, že změti kabelů a nekonečná škála možností jsou to, co průměrného uživatele na komputerech spíše odrazuje. A Apple má zjevně dost sebevědomí na to, aby za své uživatele rozhodoval, kdy, jak a co konkrétně budou na svých elektronických věcičkách dělat. Dvakrát to vyšlo. A já nevidím důvod, proč by to zrovna potřetí měl být pro - iPad - ák.




Klíčová slova:



reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama