Bugatti Veyron vyrobilo poslední kus nejdražšího auta na světě, stálo 2,6 milionu dolarů

Bugatti Veyron vyrobilo poslední kus nejdražšího auta na světě, stálo 2,6 milionu dolarů Zdroj: bugatti.com

Bugatti Veyron vyrobilo poslední kus nejdražšího auta na světě, stálo 2,6 milionu dolarů
Bugatti Veyron vyrobilo poslední kus nejdražšího auta na světě, stálo 2,6 milionu dolarů
Bugatti Veyron vyrobilo poslední kus nejdražšího auta na světě, stálo 2,6 milionu dolarů
Bugatti Veyron vyrobilo poslední kus nejdražšího auta na světě, stálo 2,6 milionu dolarů
Bugatti Veyron vyrobilo poslední kus nejdražšího auta na světě, stálo 2,6 milionu dolarů
8
Fotogalerie

Bugatti Veyron vyrobilo poslední kus nejdražšího auta na světě, stálo 2,6 milionu dolarů

Bugatti Veyron 16.4 se za deset let, co bylo vyráběno, stalo synonymem naprostého luxusu. S cenou 2,6 milionu dolarů za kus se není čemu divit. Jenže firma Volkswagen, které značka patří, prodalo tento týden poslední, 450. kus, svého nejdražšího automobilu. Dostalo symbolický název „La Finale”. Informoval o tom web businessinsider.com.

Pokud si tedy budete chtít podobné Bugatti pořídit, půjde to jen z druhé ruky. Volkswagen koupil tuto značku před více než patnácti lety. Po převzetí firmy chtěl pod značkou Bugatti vyrobit nejsilnější a nejluxusnější auto na světě. Po inženýrech chtěla firma auto, které bude splňovat následující požadavky: Bude mít více než 986 koní, pojedete rychleji než 400 kilometrů za hodinu a z 0 na 100 kilometrů v hodině se dostane za méně než 3 vteřiny. Auto také mělo být stylové a mělo se hodit i do města. Mnohým se tento nápad zdál šílený, ale nakonec se vše povedlo.

Poslední verze Buggati Veyron 16.4 všechny tyto požadavky překonala. Má 1200 koní a dosahuje rychlosti až 427 kilometrů za hodinu.

“Auto typu Buggati Veyron nemá dodnes na světě obdoby,“ říká šéf firmy Wolfgang Dürheimer.

I když jedno Buggati stojí 2,6 milionu dolarů, tak Volkswagen na vozu prodělal. Na každém kusu dokonce několik milionů dolarů. Je to způsobeno především velmi drahým vývojem a omezeným množstvím prodejů. Přesto to VW nepovažuje za prohru – od začátku totiž společnost chtěla využít Bugatti hlavně pro reklamní účel a to se jí povedlo více než dobře.

A co přijde po Bugatti Veyron 16.4? To zatím přesně nikdo neví, ale bude nové auto značky bude prý odhaleno již koncem roku.