Kevin Smith kašle na reklamu. A vychází mu to | Reflex.cz
reklama
nahoru

Kevin Smith kašle na reklamu. A vychází mu to

Radim Bartík9. března 2011 • 08:00
Kevin Smith kašle na reklamu. A vychází mu to
Kevin Smith
• foto: 
Youtube.com

Ukecaný režisér tvůrce legendárních Clerks nechce utrácet za propagaci vlastní novinky Red State. Kampaň by stála víc než rozpočet filmu. Zatím to má zadarmo.

reklama

 

To, co mělo být dražbou novinky Red State od Kevina Smithe, se před několika týdny na festivalu nezávislých filmů v Sundance změnilo ve frašku. Ještě než mohli obchodníci začít přihazovat vlastní nabídky, práva na distribuci vlastního filmu koupil sám věčně ukecaný režisér. Za skromnou částku dvacet dolarů. Následovala dlouhá řeč ve zkratce o tom, že Smith nevidí smysl v utrácení dvaceti miliónů za propagaci hororu, který vznikl za méně než čtvrtinu.

 

 

 

Režisér Mladých mužů za pultem, Dogmatu a Flákačů (a také protagonista pozoruhodných talk shows Evening with Kevin Smith, z nichž pochází promluva o Supermanovi, na videoklipech kolem tohoto odstavce) zavrhl obvyklé reklamy v televizi, rádiu, novinách, časopisech i na billboardech. Nebude se pokoušet ani o účast na dalších festivalech, protože i to stojí peníze. Místo toho bude celý březen (a začátek dubna) osobně objíždět Ameriku, promítat film a debatovat o něm s fanoušky. Začíná se v Radio City Music Hall v New Yorku.

 

 

Lístky nejsou levné, jejich prodej ale už před začátkem pokryl náklady celého turné. Smith začal vydělávat na to, co dluží investorům, kteří podpořili filmový rozpočet. Jeho snem je být na nule, ještě než půjde Red State v říjnu do amerických kin. Neobvyklá, staromódní taktika zatím vychází. Spolu s možností vidět novinku proslulého režiséra v předstihu vyvolala rozruch a mnoho médií včetně sledované CNN o filmu mluví.

 

 

Díky tomu se Smithovi zřejmě podaří udržet Red State v povědomí až do podzimu bez toho, aby ho propagace stála cokoliv jiného než vlastní čas. Tahle vyloženě guerillová taktika je ale použitelná jenom pro známější (nebo šikovnější) režiséry a levnější filmy. Michael Bay by si na takovou reklamní akci v souvislosti s čtyř set miliónovým rozpočtem třetího dílu Transformers netroufnul, asi ani kdyby chtěl.

Radim Bartík


Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama