Schwarzenberského plavebního kanálu

Schwarzenberského plavebního kanálu Zdroj: Profimedia.cz

Podél Schwarzenberského plavebního kanálu

Projeďte se se s námi podél Schwarzenberského plavebního kanálu – vodního kanálu, vybudovaného lesním inženýrem Josefem Rosenauerem na přelomu 18. a 19. století pro dopravu kmenů z nepřístupných oblastí na Šumavě. Popíšeme vám kudy.

Nástupním i cílovým místem tohoto tipu na cyklovýlet je obec Nová Pec na Šumavě.

Cykloklub obtížnost 1Cykloklub obtížnost 1|Reflex.cz

Délka:
 49 km

Převýšení: cca 600 metrů

Doporučené kolo: trekové nebo horské (MTB), vhodné i pro croozery

Z Nové Pece vyrazíme po po žluté turistické značce (TZ) směrem na osadu Klápa. V Klápě odbočíme vpravo na Raškov a pokračujeme po modré.

Cestou můžeme obdivovat Schwarzenberský plavební kanál, podél něhož nás cesta dovede do osady Jelení. Stále se držíme modré turistické značky a dojedeme k rozcestí U Rosenauerovy nádrže, kde modrou značku prohodíme odbočením vpravo za červenou.

Ta nás dovede až na hranici s Německem, konkrétně do Nového údolí, ze kterého odbočíme vpravo na žlutou značku, kopírující cyklotrasu č. 1024 do obce Stožec. Ze Stožce pokračujeme po cyklotrase č. 33 (Šumavské magistrále) podél železnice do osady Černý Kříž a dále až do výchozí Nové Pece.

Zobrazit místo Nová Pec na větší mapě

Stáhněte si mapu ve formátu GPX nebo KML.