Zprávy

Zpět na článek

Podívejte se, jak vypadá cenzura fotografií v Saudské Arábii

14 komentářů

aluap
1. března 2011 • 00:10
Takze sa v principe zhodneme. Cenzuru "zvonka" ako zasah do slobodneho prejavu neuznavam a tiez ma desi.
Ale akasi uvaha nad vypovedou, ktoru posiela von umelec ci nakladatel casopisu, aspon ake-take hladanie hranic dobreho vkusu, by sa podla mna v mediach zislo.
sendyman
27. února 2011 • 07:27
V čem je problém?
Já to "vzásadě" chápu, i když to není zrovna formulace, na kterou by Ausführliches Lehrgebäude der böhmischen Sprache měla bejt pyšná!
vonrammstein
27. února 2011 • 01:35
Mohl byste mi, prosím, podrobněji specifikovat, co znamená pojem "vzásadě docela USA-pozitivní člověk, dá se říct... minimálně na dnešní poměry určitě"? Děkuji.
stone_pilot
26. února 2011 • 20:43
Na rozdíl od Arabů to necenzuruju, ale ta reklama je hloupoučká. Na podobné úrovni jsme se spolužákama vtipkovali v 7. třídě ZŠ. Od takové firmy bych si to lešení fakt neobjednal. Vy možná jo. Ale věřím, že mezi zedníkama je takových jako vy více, takže asi vědí, co dělají.
sirien
26. února 2011 • 20:28
...vyjde to nastejno. V Saudi sou jen ještě o něco prudérnější, nicméně z mého evropského pohledu se ohledně cenzury a hysterické anti-sexuality můžou jít zahrabat jedni jak druhý (a to jsem vzásadě docela USA-pozitivní člověk, dá se říct... minimálně na dnešní poměry určitě)
sirien
26. února 2011 • 20:27
Stone_pilot: Zábavné, mě naopak. Radši uvidim hezkou holku v tangách s úsměvnym sloganem, což mě alespoň trochu zaujme a možná i pobaví cestou odněkud někam, než abych musel koukat na obrázek lešení s nápisem "stavíme lešení. Jestli ho chcete tak se nám ozvěte".

Ne, díky, radši si užiju svět se sexualitou, i když místy ad absurdum, než svět bez alespoň pokusů o zajímavost.
sirien
26. února 2011 • 20:25
Protože evoluční psychologie... hezká holka prostě přitáhne pozornost. S náznakem sexuality víc než bez něj. Máme to v genech a je pokrytecké tvářit se, že ne. Mimochodem, podle nějakých marketingových výzkumů hezká holka s náznakem sexuality přitáhne víc pozornosti u žen než u mužů, což je dáno (osekáme-li z toho vysvětlení politickou korektnost, v podstatě také formu cenzury) riva­litou­/závis­tí...

...každopádně u některých produktů (kosmetika, auta, alkohol...) tam jsou na reklamách hezké holky, protože ta reklama propaguje produkt, který se váže k určitému životnímu stylu, k němuž hezké dívky patří.

A mimochodem co se vám líbí víc není moc předmět diskuse, problém je svoboda projevu, nikoliv estetika. (...a co se mě týče tak se mi víc nebo míň líbí jak které. Nemluvě o tom že některé jsou zcenzurované fakt mizerně)
stone_pilot
26. února 2011 • 14:51
Máte pravdu. Nejsem nijak prudérní, ale zneužití žen v reklamě je fakt až moc. Zrovna minulý týden mě "dostal" bilboard lešenářské firmy s dívkou v tangách, kolem ní pár trubek a slogan "Postavíme vám ho všude". To mi tedy připadá docela trapný.
oldwomen
26. února 2011 • 14:16
Jejda, komunikační šumění. Reklama na pivo - aktuální stránka kalendáře nad pípou v jedné vesnické nálevně. Znáte to. Ubrusy na stolech od jednoho pivovaru, tácky jaká škatule se právě načala, rozdílné sklo jen pro přehled, co kdo pije, další dealeři vnutili jako všimné další "výzdobu".... V té hospodě čepují 3 druhy piva. Každý pivovar dodal nástěnný poloporno kalendář. Akty opravdu vypadají jinak.
Nevyjadřovala jsem se k jednotlivým fotkám, ale k tomu, že samoúčelné nahoty je v reklamě více, než dost.
Povšimnul jste si, že třeba vysavače, vrtačky, domácí i zahradní hejblata, sportovní potřeby pokud vůbec propagují fotky s muži, tak jen vyfešákovanými, oblečenými pomalu do fraku.......
Kdysi mne "dostala" reklama pelhřimovských kartáčoven. Zněla "Štětky z Pelhřimova do celého světa" a dáma v plavkách třímala v jedné ruce štětec zárohák a v druhé pozdvihovala tapetářskou štětku. ........
stone_pilot
26. února 2011 • 12:49
To není reklama na pivo, ale promo zpěvačky. Nechme ji si udělat prezentaci, jaká se ji líbí a nedopusťme cenzuru!