Analýza

Zpět na článek

Petr Sokol: Pellegrini vyhrál podle Zemanova vzoru. Rozhodla pro něj vysoká účast

32 komentářů

Avatar - Lior Chaos}
Lior Chaos
7. dubna 2024 • 15:42
Závidím Slovákům nově zvoleného presidenta Pellegriniho.
V Čechách klika pětidemolice s 2% podporou lidí a PePa na hradě dělá vše proti vlastním lidem. Při tom se ještě chlubí a propagují, jak to dělají dobře.
Kdo nejde s námi, jde proti nám. Ať jde o jakýkoliv názor, ale prostě jiný, než mají dnešní vládní svazáci, tak je to názor proruský a v každém případě špatný. Možná to bylo dříve k smíchu, dnes je to už jen k pláčí, jací zbyteční darmošlapové dobře žijí z našich peněz.
Uživatel_5417695
7. dubna 2024 • 16:39
@Lior Chaos
Tak to Slovákům teď určitě životní úroveň doslova poletí vzhůru, když si zvolili tak skvělou vládu a prezidenta. Jsem na to opravdu zvědavej.
Mimochodem, nikdo ti přece nebrání se na Slovensko odstěhovat a užívat si té skvělé vlády a prezidenta. Aspoň bys trochu vyrovnal počty, protože zatím se Slováci stěhují k nám.
Avatar - Lior Chaos}
Lior Chaos
7. dubna 2024 • 16:57
@Uživatel_5417695
Nevíš o tom vůbec nic, hlavně když píšeš kraviny.
Jsi zřejmě jednodušší jedinec.
Richard Šebesta
7. dubna 2024 • 17:34
@Uživatel_5417695 Za Čaputové a Matoviče se měli skvěle a to tak dobře že po obou už neštěkne ani pes !
Uživatel_5417695
7. dubna 2024 • 18:00
@Richard Šebesta Tak uvidíme jestli se to teď všechno obrátí k lepšímu. Jsem na to skutečně zvědavej.
Miroslav Hraběta
7. dubna 2024 • 17:32
@Lior Chaos Tak breč, tatrmane, stejně ti nic jiného nezbyde 😃😃
Avatar - Lior Chaos}
Lior Chaos
7. dubna 2024 • 18:06
@Miroslav Hraběta
Ty už si tady zase ty šaškovský kriple ?
Můžeš si dát černé pivo na smutek, když ti ho v ústavu povolí. 😄.
Richard Šebesta
7. dubna 2024 • 17:35
@Lior Chaos 100 % souhlas. Lépe bych to nenapsal. Válečným štváčům a dezinformátorům navzdory.
arbitr
7. dubna 2024 • 13:58
Myslím, že výsledek voleb Pellegrini či Korčok by vládu Fica neovlivnil.
A navíc nevím, co je na výsledku překvapujícího?
Už měsíc před volbami byl i u nás považován novináři Pellegrini za favorita !

Rozhodla vysoká účast? To je snad také v pořádku - čím vyšší účast, tím jasnější volba a větší mandát od voličů.

Korčok jako Petr Pavel?
Zbrojařská lobby u nás neponechala nic náhodě. Štědře dotovala cesty P.P. po českých krají už rok před volbami a investovala tak "nepřímo" fůru peněz, které se do limitu na volby nepočítaly...

Vědí komentátoři co píší? Pamatují si alespoň co psali včera?
Před volbami v Rusku se zmiňovali, že popularita cara Putina je vysoká - a ještě stoupá, opozice je minimální a roztříštěná, zisk protikandidátů maximálně v jednotkách procent a odhadovali jeho úspěch na cca 85 a více procent.
Po volbách si stěžovali, že opozice nedostala šanci, že plno kandidátů bylo vyřazeno, že výsledek je nafixlovaný - když se v podstatě trefili a situaci v Rusku popsali správně. Vzpomínám na jednoho "zdejšího" Rusa: "Putina nemusím - ale s Ruskem a Putinem si nikdo ze Západu nebude pucovat boty!":

Mě osobně zklamal Korčok tím, že neunesl porážku a pronášel na Pellegriniho zbytečné řeči a vykřikoval, "že mu to neodpustí"!
Stačilo pogratulovat k vítězství, sbalit si fidlátka a jít domu...
lug70
7. dubna 2024 • 17:09
@arbitr Liberálně-progresivní mafie porážku neuznává. Všechno je demokratické, jen pokud je to podle nich. Pokud není po jejich, tak jde demokracie i slušná diplomacie stranou. Nadávky z jejich strany, to je to nejmenší. Doteď měli naději, že svojeho kápa Korčoka dostanou na Bratislavský hrad a nevyšlo to. Takže teprve teď začnou vyvádět naplno. Ti budou špinit svou vlast všude, kde to jen půjde. Už po vítězství Fica progresivci vyzývali Brusel aby Slovensku zkrouhl dotace a zavedl proti němu sankce. Odporné. A takoví lidé, nenávidějící svou vlastní zemi by chtěli Slovensku dál vládnout.
Richard Šebesta
7. dubna 2024 • 17:38
@lug70 Přesně tak. Korčok řekl,že to jak Pellegrini vyhrál mu NIKDY ŇEZABUDNĚ ! Ano on sám lhal kde mohl a navíc neumí prohrávat. To je charakter. Co nechce Pellegrinimu zabudnuť to že prohrál ? Asi ano.Jeho problém.
giorgio287
7. dubna 2024 • 13:07
My můžeme tak maximálně mlčet, šoupat nohama a tiše Slovákům závidět. Mají prezidenta, který bude pracovat pro slovenské zájmy. Ne jako u nás.

Na hradě máme chciválka bolševika vlastizrádce, na kterého mají složku v Moskvě i ve Washingtonu. Takovou kreaturu v čele země nikdo jiný nemá. O jeho rudé máně politručce raději ani nemluvit. Jsou naše hanba!
Martin Tuhý
7. dubna 2024 • 15:54
@giorgio287 Chtěl jste napsat "pro ruské zájmy", jen si nemyslím, že je to pro SK dobře. Jinak současný prezident ČR se podle mě zařadí na třetí místo nejlepších hlav státu v historii po TGM a Havlovi, je to až neuvěřitelné, že zaprdění čecháčci dokázali zvolit takto skvělou personu.
giorgio287
7. dubna 2024 • 16:30
@Martin Tuhý
Vy komouši musíte mít z té naší rudé kreatury na hradě radost. Vždyť soudruha vycvičila GRU!
Martin Tuhý
7. dubna 2024 • 18:48
@giorgio287 Jasná věc, ty pometlo! Máš v tom totální bordel, to ty volíš komouše, říkat o Pavlovi, nejvýše postaveném Čechu v historii v NATO, že je rudá kreatura, to může jen český vymletý důchodce. Je fakt zázrak, že si Pavla tento totálně tupý národ zvolil.
Uživatel_5417695
7. dubna 2024 • 16:45
@Martin Tuhý
Souhlasím. I mě Petr Pavel velmi pozitivně překvapil. Doufám, že bude kandidovat i příští volební období. Hlasy naší rodiny má jisté.
arbitr
7. dubna 2024 • 17:29
@Uživatel_5417695
Takovým lidem se žargonem říká "krtek".
Uživatel_5417695
7. dubna 2024 • 16:41
@giorgio287 Tak teď na Slovensku životní úroveň určitě doslova poletí nahoru, když si zvolili tak skvělou vládu a prezidenta.
Karel Logr
7. dubna 2024 • 11:49
Ano,jako za Zemana.
Proti davu, který hltá a šíří prokremelské dezinfo se nedá bojovat.
Slováci si to teď musí "užít",jako My tajtrdlíky Klause se Zemanem🙄
Je to jako vřed,který musí vyhnisat...
Avatar - Uživatel_5734171}
Uživatel_5734171
7. dubna 2024 • 12:05
@Karel Logr
Slovensko čekají brutální problémy. Mají nejrychlejší tempo zadlužování v EU, nejhorší úvěrový rating ze zemí Eurozóny, největší závislost na automotive na celém světě (my na tom nejsme o mnoho lépe). Navíc čelí dramatickému odchodu mladých produktivních lidí, přičemž tento exodus nyní zesílí. Slovensko je součástí eurozóny, takže si nemůže bezuzdně pořád půjčovat jako my. Už během Ficovy vlády lze očekávat silně nepopulární opatření, jako je zvyšování daní. Jinými slovy, tuto vládu včetně podržtažky nakonec virtuálně pověsí stejní lidé, co si je zvolili... Bohužel to ale povede k radikalizaci a příště uspějí ještě větší gauneři, typu Harabín...
Martin Tuhý
7. dubna 2024 • 16:05
@Uživatel_5734171 s dovolením to hodím trochu do reality: zaslužování je každému ukradené, to je jen neoliberální písnička dokola hrající v ČR, SK nemá nejrychlejší tempo zadlužování v EU, tam je dle eurostatu na 5. místě, jejich nejhorší úvěrový rating je úplně v pohodě a pořád lepší než rating ČR s jeho korunou. SK vyrábí nejvíce aut na obyvatele na světě a ČR je druhá, ale to snad nevadí. Exodus mladých lidí je pořád stejný, je zapříčiněn hlavně VŠ studiem v ČR a nejsou tam nějaké dramatické změny a myslet si, že změna prezidenta něco takového rozpoutá je dost naivní. Nevím co máte furt s tím půjčováním, to je nějaká nemoc neoliberálů, SK je v rámci zadlužení na 14. místě v EU a hluboko pod průměrem EU i eurozóny.

Vsadil bych se, že Fico a spol. budou mít o dost lepší ekonomické výsledky než Fialova hrůzovláda, stejně jako se to povedlo v ČR vysmívanému Orbánovi.
Uživatel_5417695
7. dubna 2024 • 16:55
@Martin Tuhý
Jaký konkrétní úvěrový rating máme horší než Slovensko?
Chvilku jsem googloval na téma "slovakia credit rating" a "czechia credit rating". Ratingových agentur je víc. Je také i víc typů ratingů, ale řekl bych, že v naprosté většině porovnání ratingů identického typu je na tom Česko lépe než Slovensko.
Dále, když si zadáte "slovakia czechia debt gdp", tak dle grafů, které na mě Google vyplivnul, je Česko zadlužené znatelně méně než Slovensko.
Co se týče odchodů Slováků k nám do Česka. Je jasné, že to se nijak výrazně neřídí tím, kdo je momentálně ve vládě, ale má na to vliv celkové klima v zemi - zejména životní perspektivy pro mladé lidi. A je nepochybné, že odliv mladých Slováků k nám do Česka je výrazný a Fico rozhodně nebude tím prvkem, který tento trend zvrátí, ale spíš právě naopak jej ještě dál podpoří.
Martin Tuhý
8. dubna 2024 • 00:08
Uživatel_5417695 Pán narážel na informace, jež byli nedávno v ČR médiích, např. "Horší než v Itálii. Slováci si půjčují nejdráž v eurozóně".

Popravdě moc nevím proč jste porovnával dluh ČR a SR, nebo co mělo být výsledkem. ČR má kolem 45 %, SR kolem 58 %, průměr v EU je kolem 90 %, co to tedy znamená?

ČR dlouhodobě vysává SR díky tomu, že zde mladí Slováci studují ve velkých počtech zdarma na VŠ a pak zůstávají, to je obrovská výhoda ČR a nevýhoda SR. Mění se jen to, že část z nich už nezůstává jen v ČR, ale jdou dále na západ, jelikož v ČR žádné perspektivy pro mladé také nejsou. Vláda Fica, který z posledních 18 let vládl 11, na tom podle mého úsudku nic nezmění.
Richard Šebesta
7. dubna 2024 • 17:45
@Uživatel_5734171 Brutální problémy čekají hlavně Česko. Nic nefunguje největší hutní podnik krachuje,vláda chce šetřit a kupuje na dluh nesmyslné stiháčky od ledna 2025 chce vyplácet pro 120.000 předčasně odcházejících do důchodu předčasné penze atd. . Místo aby se naše vláda chovala rozumně je na straně válečných štváčů a její velmi velmi nízká podpora o níž mluví i takoví lidé jako Kalousek nebo Zahradil,kteří tvrdě vládu kritizují hovoří samo za sebe.
arbitr
7. dubna 2024 • 14:08
@Karel Logr
No, pokud srovnáváte Ing. Klaiuse a Ing. Zemana- nekomunisty, oba se zkušenostmi v politice a následné kandidáty = dva karierní komunisty, (kandidující více jak 30 let po sametové revoluci !!!) - jednoho podnikatele - miliardáře a druhého profesionálního vojáka - rozvědčíka Pávka financovaného zbrojařskou lobby s přísahami věrnosti oběma režimům ?
Já považuji za tragedii, že naše společnost nedokázala za takovou dobu vychovat a představit skutečnou osobnost , inteligentní, vzdělanou, sdílející po celou dobu zásady demokracie a humanity.
PEtr Tobes
7. dubna 2024 • 14:37
@arbitr tak jednak starej Kikos se chova jako agent KGB, ostatne v prognostaku si ho taky "pestovali", Zeman komous samozrejme byl, takze to je lez, za dalsi oba se chovali jako agenti kremlu a Klaus v tom naplno pokracuje dodnes, Zeman uz ne tak otevrene, ale je jiste, ze jeho obrat po putlerove agresi byl ciste ucelovy a uz se zase pomalu vraci zpatky...no a ze vam vadi, ze Petr Pavel zradil "komouse" a uz je davno jinde, byl dlouho ve vysokych strukturach NATO coz je podstatne a dobre vi, ze cisty agresor je dnes rusko, tak to je jen vas problem, me to vubec nevadi, to vadi jen starym bolsevikum a fasistum...
Avatar - Uživatel_5734171}
Uživatel_5734171
7. dubna 2024 • 10:49
Přiznávám, že jsem se hrubě mýlil. Podcenil jsem autenticitu nenávisti Slováků k západní demokracii. Přesně to motivovalo deset procentních bodů voličů navíc, co přišli k druhému kolu. Část mohli být voliči ze zahraničí, což byli většinou voliči Korčoka, ale drtivá většina těchto voličů šla volit vládního kandidáta. Sundejme si klapky z očí, Slováci prostě a jednoduše většinově vládu Fica chtějí, chtějí, aby UA padla, chtějí se po vzoru Orbána přiklonit k rusku. Zároveň chtějí vyčůraně využívat výhod EU i NATO: Je mi z těchto postojů blivno a doufám, že to brzy nebude možné. Že NATO řekne černým pasažérům DOST.
Jinak je mi jedno, koho si Slováci zvolili. Chtějí mít prezidenta podržtašku s výraznými korupčními skandály, mají ho mít. Ostatně my si dvakrát zvolili jako prezidenta ruského agenta, který je zmetky obklopen. Ve svém týmy měl kdysi i lidi, co chtěli zavraždit novinářku Slonkovou, lidi co prefabrikovali odporné kompro na spolustraničku Buzkovou, lidi co okrádali tento stát v řádu desítek miliard. Takže se zdržme poučování Slováků...))) Beru to jen na vědomí jako nějakou informaci, kam se tento region posouvá...
Jiří Tesař
7. dubna 2024 • 10:28
Výsledek voleb na Slovensku ukazuje, že se občané této země nepoučili z historie a je nutné, aby si ji znova prožili. Tiso s Hitlerem a Fico s Putinem, to jsou fakta, která by ná měla varovat. Babiš a Pellegrini mají shodnou genetickou výbavu a to je pro nás Čechy varování.
Avatar - Uživatel_5734171}
Uživatel_5734171
7. dubna 2024 • 10:56
@Jiří Tesař
drobný omyl. Bureš má stejnou genetickou výbavu s Ficem, Pellegrini je Ficův poskok. Něco jako má Bureš svého Havlíčka... Problém je v tom, že celý tento náš region je rozdělen na dva nesmiřitelné tábory. U nás je to půl napůl, totéž v Polsku. Na Slovensku i v Maďarsku proruská tlupa dokonce výrazně převažuje. To nemůže dobře skončit. Je skutečně iluzorní, že by se usmířilo u nás třeba ANO a Piráti nebo STAN. Takže cesta bude zase nějaká prasárna typu oposmlouva, která zdevastuje tuto zemi na další desetiletí. Já nepochybuji o tom, že v takové ODS je spousta šíbrů, co by do toho znovu šli. Lidé kolem Blažka, Kuby nebo některých politiků z Prahy by bez skrupulí s ANO vládní koalici vytvořili. Pak i my budeme muset vyjít do ulic...
Pavel Pokorny
7. dubna 2024 • 10:22
Buzorgíny je pro Slováky stejná výhra, jako pro nás byl Zeman. Dobře jim tak.
Mezi námi, ono nebylo z čeho vybírat, jako u nás.
Avatar - Uživatel_5734171}
Uživatel_5734171
7. dubna 2024 • 11:01
@Pavel Pokorny
stejně to dopadne tak, že Pelleho virtuálně pověsí jeho dnešní voliči. Já těm informacím, co vypustil Matovič věřím, tedy z větší části. Nezapomínejme, že Matovič byl premiér a měl přístup k informacím tajných služeb. Dříve nebo později se to vyvalí ven. Přesně proto si ho tam ostatně Fico vybral, protože je dobře vydíratelný. Fico Pellegriniho upřímně nenávidí, ta řeč těla je jasná. Má ho tam jen jako sluhu, navíc se ho zbavil v parlamentu. Win-win strategie...
PEtr Tobes
7. dubna 2024 • 14:34
@Uživatel_5734171 presne tak, Fico ho nesnasi, ale soucasne je pro nej vyhodny, protoze ho muze a taky bude vydirat...ted si bude delat v podstate co chce, vcerejsi tiskovka to naplno potvrdila, hlavni roli hral gauner Fico, Pelle se tam jen spokojene usmival jak nejaky jeho zacek..