
„Je to bláznivé. Není to dobré pro Norsko, je to katastrofa,“ řekl ke kontroverzní reklamě v deníku Dagbladet Stein Ove Rolland z norské turistické centrály Visit Norway. Naráží zejména na to, že je umístěna na hlavním nádraží v Oslu a může ji tak vidět mnoho zahraničních turistů, kteří do země přijedou.
Chlamydie jsou totiž chorobou bakteriálního původu, která se přenáší i pohlavním stykem. Patří k vůbec nejčastějším pohlavně přenosným nemocem na světě. Reklama by měla nabádat k používání kondomů, protože v roce 2016 bylo v Norsku zaznamenáno 26 tisíc případů chlamydií a toto číslo patří k nejvyšším v Evropě.
Urážka, nebo realita?
Reklamu si zadala firma provozující řetězec 7-Eleven a říká se v ní, že když přijedete do ciziny, tak si v jejich nejbližších prodejnách máte zakoupit kondomy, a tím se vyhnout pohlavní nemoci.
Tore Holte Follestad z nevládní organizace Sex og samfunn (Sex a společnost) provokativní plakáty chválí. Podle něj je to důležitá zpráva, aby se tento zdravotní problém více řešil a připomínal.
Veřejnost je v pohledu na reklamu podle prvních reakcí rozdělena. Někdo to považuje za urážku země, jiní ale za kampaň, která pouze upozorňuje na realitu.