Ztratil se vám balíček z ciziny? Na České poště se nedá dohledat, ani reklamovat | Reflex.cz
nahoru

Ztratil se vám balíček z ciziny? Na České poště se nedá dohledat, ani reklamovat

Aneta Bednářová, info.cz26. ledna 2017 • 13:20
Poštovní třídírna v Malešicích.
Poštovní třídírna v Malešicích.
• foto: 
Jakub Poláček, Blesk

Čekáte balíček ze zahraničí. Každý den kontrolujete schránku a nic. Balík stále nepřichází, přestože podle sledování zásilek Track & Trace vidíte, že dorazil do Česka už před čtrnácti dny. Cestu až z Číny přitom zvládl třeba do týdne. A když se balíček po dlouhé cestě nakonec ztratí na České poště několik kilometrů od vašeho domova? Nemůžete udělat nic. Přestože má zahraniční zásilka takzvané trackovací číslo, může nenávratně zmizet v zákoutích České pošty a adresát to nemůže nijak reklamovat.

Zahraniční e-shopy nabízejí už několik let možnost sledování odeslaných objednávek. Takzvané trackovací číslo předá zákazníkům obchod, ve kterém si objednají. Na internetu pak mohou po zadání čísla sledovat cestu balíčku od odesílatele až na svoji adresu. Někteří obchodníci tuto službu poskytují za příplatek, jiní ji nabízí zdarma při překročení určité výše objednávky.

Zákazníci občas tento způsob volí, protože se jim zdá bezpečnější a chtějí mít přehled, kde se jejich zásilka nachází. Můžou snadno podlehnout dojmu, že balíček s číslem se nemůže ztratit. I to se ale může stát, a to přímo v budově České pošty.

Česká pošta nelže! "Balík do ruky" dostane vždycky do ruky. I když to většinou není u…

Podle vyjádření rozzlobených zákazníků se zásilky často ztrácí ve třídírnách, takzvaných Sběrných přepravních uzlech (SPU). Tam se balíčky třídí a poté odesílají na konkrétní doručovací poštu v republice. „Nedávno jsem si objednávala něco z eBaye. Balíček vyrazil z Číny, procestoval půl světa a doputoval na Českou poštu, kde se ztratil. Podle trackovacího čísla dorazil do Česka, ale ke mně se už nedostal,“ vysvětluje pro INFO.CZ Barbora Turek Lahová.

V praxi tak nastává občas bizarní situace. Balíček za několik dní přeletí půl světa a na dny a týdny se pak zastaví na poště několik kilometrů od adresáta. Přestože ze sledování zásilky je jasné, že balíček se ztratil při přepravě Českou poštou, nemůže s tím adresát cokoli udělat, ani ho díky sledovacímu číslu dohledat. Reklamaci totiž může v této situaci provést jen ten, kdo věc odeslal. „Odesílatel je až do doby doručení zásilky jejím majitelem, veškerá práva spojená se zásilkou jdou tedy za ním,“ vysvětluje pro INFO.CZ specialista pro komunikaci České pošty Ivo Vysoudil.

CELOU REPORTÁŽ SI PŘEČTĚTE NA WEBU INFO.CZ >>>

Za co utrácí Česká pošta? Tisíce lahví vína a desítky milionů na propagaci
Česká pošta je černou dírou, v níž mizejí peníze nás všech
Lukáš Kovanda 21. prosince 2016 • 14:25

Česká pošta je černou dírou, v níž mizejí peníze nás všech

Aneta Bednářová, info.cz


Klíčová slova: Česká pošta, balík, reklamace


Vybíráme z placeného obsahu
PREMIUM X Řidičák na psy: Moderní lidé nevědí, jak se chovat ke psům, a tím je ničí
PREMIUM X Nový feudalismus na postupu: Klimatická opatření mohou Evropu přivést k hladomoru
PREMIUM X Svět rakve, fotbalu a lejzru aneb Od festivalu kýče a pragmatismu až k festivalu světel
PREMIUM X Šmejdi dál kasírují a důchodci se dál zbavují úspor. Český mincovní obchod se po třech letech nezměnil
PREMIUM X Zrcadlo českého národa: Karel Gott si v roce 1977 zvolil stranu hřiště. A vybral si špatně

Diskuse ke článku

 

Nejčtenější komentáře
Články odjinud
Nejčtenější