Kylie Minogue přijela do Canes nezvykle jako herečka. "Konečně jsem se vrátila tam, kde jsem před lety začínala, před kameru. A hodlám před ní nějaký čas zůstat," hlásila kategoricky.

Kylie Minogue přijela do Canes nezvykle jako herečka. "Konečně jsem se vrátila tam, kde jsem před lety začínala, před kameru. A hodlám před ní nějaký čas zůstat," hlásila kategoricky. Zdroj: Tereza Spáčilová

První nedeštivý den v Cannes zakončil stylově prosluněný povídkový snímek 7 dní v Havaně. Na povídání s novináři si jeho režiséři (zleva) Julio Medem, Laurent Cantet a Benicio del Toro vzali šampaňské. Prý na počest strádajícího kubánského lidu.
Nick Cave, toho času scenárista, na tiskové konferenci k filmu Lawless trpěl. Radost, že skončila, tak byla nepředstíraná.
Delegace k Lawless: vlevo Tom Hardy, který prý své filmové drsňáctví piloval při hře scrabble a vedle něj Jessica Chastainová, jež měla v Cannes ještě animovaný film Madagaskar 3. Na roztrhání byli i Shia LaBoeuf (třetí zprava), jehož producenti spolu s Hardym považují za jednu z nejlepších investic do budoucnosti.
Na premiéru gangsterky Killing Them Softly se vyjasnilo a plocha kolem červeného koberce praskala ve švech. Každý chtěl vidět Brada Pitta.
Kylie Minogue přijela do Cannes nezvykle jako herečka. "Konečně jsem se vrátila tam, kde jsem před lety začínala, před kameru. A hodlám před ní nějaký čas zůstat," hlásila kategoricky.
10
Fotogalerie

Beatnici, herečka Kylie Minogue a první sex twilightové hvězdy

Tiskové konference bývají jedna velká vznešená nuda, a ty festivalové zvlášť. Přesto se právě v Cannes skoro vždycky najde někdo, kdo do sterilně diplomatických vod vnese trochu kýženého vzruchu. Letos to byl Leos Carax, režisér, který poslal obecenstvo pod drn a novináře ještě hlouběji.

 

Konference k jeho provokativně opulentnímu podobenství Holy Motors byla přímo esencí vší bizarnosti. Na jedné straně plachý Denis Levant, jenž v Caraxově snímku s genialitou sobě vlastní ztvárnil jedenáct, respektive dvanáct postav, na druhé ostřílená Kylie Minogue, jež s jedním z oněch Levantových převtělení strávila zhruba deset muzikálních minut. A uprostřed on, zlobivé dítě francouzské kinematografie, filmař, jenž se nestará o to, zda mu někdo rozumí, natož jestli ho má někdo rád.

 

A že přitom má. Komunikace s nadšenými francouzskými žurnalisty připomínala spíš euforický milostný akt — byť akt poněkud jednostranný. Carax totiž ze zásady neodpovídal na to, nač byl tázán. Vlastně neodpovídal téměř vůbec. Své publikum nazval „bandou, která brzy zhebne“, a otázky na obsah a význam nejasných scén prostě ignoroval. Přesto se nikdo nezlobil, ba právě naopak — média se do buřiče zamilovala. Mimochodem na jindy pronásledovanou Kylie Minogue směřovaly všehovšudy tři dotazy.

 

 

Opačným extrémem pak byla konference k snímku On the Road: režisér Walter Salles se evidentně potřeboval vypovídat a stejně tak i zúčastnění herci. Práce na kerouakovské látce většině z nich vzala osm let života a na festivalu v Cannes si je jali vynahrazovat. Tiskovka tak místy připomínala film, jejž natočili: nekončící proud slov, který má své vlastní zákonitosti a rytmus, přesně podle hesla ber nebo nech být. Moderátor nechal být, novináři ne — na to pro ně byla delegace složená z hvězd příliš vzácná.

 

Magnetem jejich zájmu přitom byli hlavně Viggo Mortensen a Kristen Stewartová, teenagerovská modla z twilightové série. Ta navíc v On the Road absolvovala svou první nahou scénu, což přítomné žurnalisty zajímalo víc než sebevýživnější popis tvůrčích muk. Neuspěli. A chtělo by se dodat naštěstí. Vyprávění o setkání s předobrazy postav z knihy, respektive s jejich potomky, totiž patřilo k tomu nejzajímavějšímu a nejautentičtějšímu, co na festivalu v Cannes zaznělo.

 

Mimochodem: Stewartová nakonec ten svůj první filmový sex okomentovala. Prý do něj šla naplno jako do všeho a s výsledkem je spokojena. Co si přát víc, že.