Sebevědomí a skvělá postava i když nemáte čas | Reflex.cz
nahoru

Sebevědomí a skvělá postava i když nemáte čas

Reklama14. května 2020 • 00:00
• foto: 
4FITNESS s.r.o.

Nedostatek času umí být úhlavním nepřítelem zdravého životního stylu a štíhlé postavy. Týká se to i vás a chcete s tím něco dělat? Tento článek přináší pár praktických tipů. Poradíme vám, co můžete pro svoji postavu dělat a nepotřebujete k tomu skoro žádný čas navíc.

Štíhlá postava vs. čas

V koloběhu každodenních starostí nikdy nevíte, kdy vám další nečekaná událost sebere čas. Ať už jste vytížení prací, nebo vás zaměstnává starání se o rodinu a domácnost, určitě to dobře znáte. Většina lidí v takové situaci o štíhlé postavě maximální sní, nebo nepravidelně zkouší všelijaké diety bez viditelného výsledku. Řešení ale existuje a nemusí být přitom vůbec časově náročné, jak za chvíli uvidíte. Stačí mít správné informace a udělat pár chytrých změn ve vašem jídelníčku.

Pokud vám jen schází motivace, měli byste vědět, že zbavit se kil navíc vám může zásadně změnit život k lepšímu. To sebevědomí, radost a dobrý pocit ničím nelze nahradit.

V neposlední řadě uděláte obrovský krok pro svoje zdraví. Rizika obezity jsou velmi dobře zmapovaná a není o co stát. Díky nadváze trpí vaše klouby, srdce, hrozí vznik cukrovky a snižuje se šance na otěhotnění.

Foto 4FITNESS s.r.o.

Recept na hubnutí pro vytížené

Pojďme se tedy podívat, jak můžete s kily navíc zatočit, a přitom se nedostat do ještě větší časové tísně. Tím hlavním, co musíte změnit je váš jídelníček. Známe pravidlo říká, že 80 % hubnutí i přibírání se děje právě díky tomu, co jíte.

Vyhněte se cukrům

Pokud si v každodenním shonu nedáváte pozor na složení vašeho jídla, je téměř jisté, že jíte více cukrů, než byste čekali. Cukr a z něj odvozené sirupy se přidávají do většiny průmyslově vyráběných pokrmů, dokonce i uzenin, omáček a pečiva. Je to levná surovina a dělá chuť potravin atraktivnější. Cukr má samozřejmě vysokou kalorickou hodnotu a velmi rychle se dostává do krve. Pokud tento příval energie nevyužijete při cvičení, nebo jiné fyzické zátěži, tvoříte si tukové zásoby.

Věnujte proto pozornost složení potravin. Slazené nápoje vynechejte úplně (nejlépe i pivo) a když už musíte jíst v rychlém občerstvení, vyhněte se všem omáčkám. Sladkosti včetně zmrzliny asi nemusíme zmiňovat, ale dáme vám jednou skvělou radu. Když vás honí mlsná, sáhněte po proteinové tyčince, nebo zkuste dezerty pro ketodietu. Ty neobsahují nejen cukr, ale ani jiné sacharidy.

Zaměřte se na proteiny

Vynechat cukry berte jako zcela základní pravidlo. Pokud hubnutí myslíte vážně, je potřeba udělat další změny. A tou naprosto zásadní může být náhrada sacharidů bílkovinami (proteiny). Nízkosacharidová dieta je dnes velmi rozšířená a osvědčená cesta ke štíhlé postavě, takže proč toho nevyužít. Jde o to, že sacharidy fungují podobně jako cukry – poskytují rychlou energii, která se velmi ochotně ukládá do tukových zásob. „Dietní“ vločky, rýže, celozrnné pečivo, nebo i banány proto nejsou vůbec dobrými spojenci těch, kdo řeší kila navíc. Bohatá porce jídla plného proteinů vás zasytí na mnohem delší dobu, a přitom načerpáte opravdu důležité živiny. Proteiny jsou pro náš organismus nepostradatelné, což se o sacharidech říct nedá.

Jak může vypadat taková proteinová snídaně? Zkuste vajíčka s avokádem, nebo salátem. Ke svačině si dejte tvaroh s hrstí oříšků, nebo proteinový koktejl a na večeři kvalitní maso s restovanou cuketou.

Foto 4FITNESS s.r.o.

Ketodieta je nejrychlejší

Ketodieta spojuje výhody jídla bez cukrů a zaměření na proteiny. Ani ketodietě nemusíte obětovat žádný čas navíc, prostě jen změníte jídelníček. Mezi běžně dostupnými metodami je ketodieta nejspolehlivější cesta, jak rychle zhubnout.

„Zase další zázračná dieta“ je častá reakce, když o ketodietě uslyšíte poprvé. Na hubnutí s ketodietou ale není nic zázračného, ani záhadného. Její spolehlivost je založená na dobře prozkoumaném procesu lidského metabolismu – ketóze, kdy tělo aktivně spaluje tukové zásoby. Stačí velmi striktně omezit příjem veškerých sacharidů a váš organismus se do ketózy pozvolna „přepne“. Není to ale zas tak jednoduché a musíte dodržovat určitá pravidla. Jinak si můžete dokonce uškodit!

Foto 4FITNESS s.r.o.

Jak hubnout s ketodietou?

Keto jídelníček si můžete připravovat sami, ale kdo má čas si pravidla ketodiety pečlivě nastudovat a pak si vařit 5 jídel denně speciálně pro sebe? Nesmíte přitom udělat přešlap, jinak zastavíte proces ketózy a musíte začít znovu.

Osvědčený způsob, který vám navíc ušetří čas jsou speciální programy jídel pro ketodietu, např. KetoFit, což je dokonce sortiment sestavený na míru pro ženy (to ale neznamená, že by tuhle ketodietu nemohli pro efektivní hubnutí použít i muži). Ketodieta, jako je KetoFit má několik výhod, které vám celý proces hubnutí velmi usnadní:

  • Ušetříte čas
    Balíček ketodiety na celý měsíc vám doručí kurýr až domů a máte vystaráno – ušetříte plno času vymýšlením, přípravou a nákupem keto jídel. Odpadá i studování etiket v supermarketu. Program KetoFit obsahuje mnoho dobrot jejichž příprava zabere jen pár minut. Někdy stačí jen rozmíchat proteinový koktejl, což je super na cesty, do práce, nebo na rychlou svačinu.
  • Bude vám to chutnat
    V každodenním jídelníčku si můžete užívat celou řadu keto dobrot, jako jsou omelety, svíčková, polévky a speciální proteinové koktejly. I chuť na sladké bude čím zahnat: v nabídce jsou proteinové tyčinky, panna cotta, nebo palačinky – samozřejmě podle pravidel ketodiety. Hubnutí s ketodietou není o žádném odříkání a trápení se hlady.
  • Ušetříte peníze
    Hubnutí vás vyjde celkem levně – porci ketodiety pořídíte v balíčku už za 25 Kč. Neutratíte rozhodně víc, než kdybyste si kvalitní keto jídla vařili sami.
  • Není nutné trávit čas cvičením
    Ketodieta funguje i bez cvičení a sportování. O hubnutí se při ketodietě stará váš metabolismus a ketóza.
  • Nebudete strádat
    Zvolte kvalitní ketodietu, která vedle proteinů obsahuje komplex vitamínů, minerálů i vlákniny. V případě Ketofit jídla sestavují odborníci na vrcholovou sportovní výživu, takže vám nebudou chybět důležité živiny.

Jak vidíte, cesta ke štíhlé postavě a zdravému sebevědomí nemusí být nijak složitá. Počítání kalorií a moření se ve fitku jsou dnes již překonané koncepty. Využijte novodobé poznatky moderní výživy a volný čas využijte pro něco, co vás baví. A pokud to bude pohyb na čerstvém vzduchu s rodinou, tak vám to samozřejmě jen prospěje.

Reklama




Diskuse ke článku

 

Nejčtenější komentáře
Články odjinud
Nejčtenější