Vědci potvrdili příbuznost mezi lidmi ze Sibiře a Indiány | Reflex.cz

Vědci potvrdili příbuznost mezi lidmi ze Sibiře a Indiány

bar25. února 2016 • 07:09
Vědci potvrdili příbuznost mezi lidmi ze Sibiře a Indiány
foto: Pixabay

Po více než století spekulací potvrdila mezinárodní skupina genetiků příbuznost mezi Aztéky, Inky a dalšími indiánskými kmeny na území Severní i Jižní Ameriky a lidmi z oblasti Altaje, což je sibiřský region, který sousedí s Čínou a Mongolskem.

Vědci dlouho tušili, že spojení mezí Indiány a lidmi z Altaje existuje. Podle této teorie migrovali lidi ze Sibiře přes Čukotku a Aljašku do Severní Ameriky a dále dolů, až na jižní cíp kontinentu, do Ohňové země (Tierra del Fuego). Tvrdí to vědci v práci, o níž v úterý informoval web Russia Beyond The Headlines.

„Současná studie potvrzuje teorii, podle níž jsou altajští lidé blízkými příbuznými s Indiány. Máme nyní o tom jasné důkazy a nemá smysl se o tom dohadovat,“ říká Valerij Iljinskij, který spolupracoval na studii s jejím vedoucím Olegem Balanovským.

Ruští vědci analyzovali přes 25 000 vzorků DNA, přičemž se dívali na příbuznost, již lze odhalit pomocí chromozomu Y, který ukazuje příbuznost v mužské linii, nebo podle mitochondriální DNA, jež ukazuje příbuznost v ženské linii.

Kromě potvrzení teorie o migraci lidí z Altaje však vědci udělali další objev: „Kromě sibiřských předků Indiánů jsme také zjistili, že někteří Indiáni mají velice podobný genom domorodých Australanů a lidí z Melanésie v Tichomoří. To je překvapivý objev, protože Austrálie leží téměř na opačném konci planety,“ dodal Balanovskij.

Atmosféra ponurého sibiřského města na tajuplných fotografiích
Unikátní fotografie slavného indiánského náčelníka Sedícího býka spatřily poprvé světlo…
Křik šamana. Fotograf Reflexu Stanislav Krupař se vrátil ze Sibiře, kde dokumentuje…

bar

Klíčová slova: indiáni, sibiř, amerika, věda, DNA

Vybíráme z placeného obsahu
PREMIUM X Zelený Raoul: Vyšší bere aneb S kým na dovolené zahnula Monika Babišová
PREMIUM X Bohumil Pečinka: Šmardování jako malonárodní politika
PREMIUM X Noví extrémisté: Palič izraelské vlajky a hanobitel amerických válečných hrobů bojuje za práva zvířat!
PREMIUM X Národ Metallica: Hity a dlouhé fronty na pivo na vyprahlé planině v Letňanech. A nakonec obří ohňostroj!
PREMIUM X Šarlatán prodával lék složený z vody za 500 korun. JXD i s kamerou vyhodil za čtyři minuty