Vizualizace nasvícení Národního divadla

Vizualizace nasvícení Národního divadla Zdroj: Asociace společenské odpovědnosti

Národní divadlo se poslední den v listopadu představí v jiných barvách. Proč na něm bude svítit obří srdce?

Úterý 30. listopadu patří na celém světě štědrosti a dobrým skutkům v rámci Giving Tuesday. V tento den se totiž opět spojí stovky milionů lidí z nejrůznějších koutů naší planety a společně budou konat dobro. Jinak tomu nebude opět ani v Česku, kde Giving Tuesday již šestým rokem iniciuje Asociace společenské odpovědnosti. Do nejštědřejšího dne v roce se může jednoduše odkudkoliv zapojit kdokoliv, kdo chce udělat něco hezkého pro druhé. Na znamení všech dobrých skutků bude v úterý 30. listopadu ve večerních hodinách v barvách Giving Tuesday svítit Národní divadlo a rozhledna na pražském Petříně.

„To, že se Češi jako národ nemají vůbec za co stydět, dokazuje i fakt, že pomáhat druhým je důležité pro devět z deseti lidí a toto číslo se rok od roku zvyšuje. Do dobročinnosti se v posledním roce dle průzkumu agentury Ipsos zapojilo 83 procent Čechů. Jsem nesmírně hrdá na to, že české srdce je tak velké a všeobjímající, že se i v této nelehké době dokáže vcítit do druhých a stát při nich, když je potřeba,“ říká Lucie Mádlová, zakladatelka a výkonná ředitelka Asociace společenské odpovědnosti.

O tom, že jsme opravdu štědrým národem jasně hovoří i úspěch letošní veřejné sbírky Srdce dětem. „Podporou Giving Tuesday vyjadřujeme obdiv a díky všem našim zákazníkům a zaměstnancům, bez jejichž štědrosti a dobrého srdce by naše sbírka Srdce dětem nikdy nebyla tak úspěšná. Společnými silami se nám podařilo pro vážně nemocné děti získat 41 570 450 Kč. Vybranou částku Lidl navýšil na neuvěřitelných 43 000 000 Kč! Výtěžek ze sbírky poslouží k zakoupení přístrojů, zdravotních pomůcek, léků a dalších potřeb pro nemocné děti. Jsme rádi, že se Srdce dětem stalo i letos nejštědřejší veřejnou sbírkou v rámci Giving Tuesday,“ dodává Tomáš Myler, vedoucí firemní komunikace Lidl Česká republika. 

Do sbírek se zapojila nejen veřejnost, ale také celá řada firem. Nejštědřejší zaměstnaneckou sbírkou se stala výzva Skupiny ČEZ, kdy v rámci projektu Plníme přání – Myslíme na druhé zaměstnanci nominovali jako příjemce osoby ze svého vlastního okolí v těžké životní situaci. Na pomoc lidem v nouzi se mezi zaměstnanci povedlo vybrat 3 405 270 korun, tuto částku pak Nadace ČEZ zdvojnásobila. Sbírka tak vynesla 6 810 540 Kč.

Na počest všech dobrých skutků nejen napříč Českem se v úterý 30. listopadu po setmění rozsvítí i některé pražské památky. Kromě tradičního nasvícení Petřínské rozhledny spatří Pražané od 17.00 hodin ještě obří srdce na budově Národního divadla, které samo o sobě reprezentuje jednu z největších sbírek v historii českého národa. „Symbolicky tak chceme oslavit českou tradici mecenášství a zrod české filantropie, která stála za výstavbou a později i obnovou Národního divadla po rozsáhlém požáru a byla financována prostřednictvím veřejné sbírky“, dodává Lucie Mádlová.

Do Giving Tuesday se může jednoduše zapojit kdokoliv a téměř jakkoliv. Vedle peněžních či věcných darů lze totiž věnovat třeba svůj volný čas či odborné znalosti. Finance pak lze věnovat i netradičně prostřednictvím moderních technologií. V zahraničí se lze například připojit ke Crypto Giving Tuesday, který představuje největší jednodenní oslavu pro kryptofundraising a dárcovství a zdůrazňuje rostoucí kulturu filantropie v kryptokomunitě. Více se dozvíte zde.