
Pozoruhodná není reklama na firmu Tesla jen z hlediska svého zpracování, ale také materiálu, ze kterého je vyrobena. Nosičem sdělení se stala skleněná vitráž. Ta je umístěna v pasáži Světozor, jen pár kroků od Václavského náměstí. Jejím autorem je výtvarník František Hudeček, jeden z nejvýraznějších představitelů Skupiny 42 i celé generace umělců nastupující na přelomu třicátých a čtyřicátých let.
„Když se bavíme o reklamách, tak si myslím, že to není o tom, jestli ano, ne, jak velká, jak malá by měla být, ale taky, jak je udělaná, kolik dala práce, z jakých je materiálů, jakou má kvalitu a jak může působit po letech. Tohle je podle mě asi nejkrásnější příklad, který v centru Prahy najdete,“ říká o barevné mozaice z roku 1947 architekt Adam Gebrian. Ten si zdánlivých detailů ve veřejném prostoru, které často zůstávají bez povšimnutí, přestože ovlivňují celkový dojem z míst, všímá nejen ve svém pořadu Gebrian: Plus/Minus na internetové televizi Mall.tv, ale také v nové knize Tři měsíce v Barceloně. V audiovizuální podobě můžete jeho postřehy sledovat zdarma kdykoli a kdekoli na www.mall.tv, v té tištěné je zakoupit zde.