nahoru

Předběžné výsledky XTB pro 3. čtvrtletí 2020: 15,4 milionu EUR konsolidovaného čistého zisku

Prezentace klienta 13. listopadu 2020 • 09:30
• foto: 
www.xtb.com/cz

Ve třetím čtvrtletí roku 2020 vygenerovala společnost XTB čistý konsolidovaný zisk 15,4 mil. EUR ve srovnání se ziskem 3,6 mil. EUR v předchozím roce. Konsolidované výnosy dosáhly 31,4 milionu EUR (3. čtvrtletí 2019: 14,1 milionu EUR), zatímco provozní náklady dosáhly 13,5 milionu EUR (3. čtvrtletí 2019: 10,0 milionů EUR). Společnost XTB získala více než 21 tisíc nových zákazníků, ve srovnání s 10 tisíci v předchozím roce (nárůst o 110,9 % r / r).

Zvýšení výnosů a zisků spolu s rekordním počtem aktivních klientů

Ve třetím čtvrtletí roku 2020 pokračovala společnost XTB v implementaci své optimalizované prodejní a marketingové strategie, včetně většího pronikání na stávající trhy, postupného zavádění nových produktů do své nabídky a expanze na nové trhy. Tyto činnosti se promítly do meziročního zvýšení výnosů o 129,1 % (31,4 mil. EUR ve srovnání s 14,1 mil. EUR) a čistého zisku o 341,1 % r / r (15,4 mil. EUR ve srovnání s 3,6 mil. EUR). Ve třetím čtvrtletí roku 2020 společnost zaznamenala vysoký čtvrtletní nárůst nových zákazníků, který dosáhl 21 178 oproti 10 424 v předchozím roce, což znamená nárůst o 110,9 %. Poměr průměrného počtu aktivních klientů byl nejvyšší v historii společnosti a činil 55 760; O 98,2 % více než ve stejném období roku 2019.

„Třetí čtvrtletí roku 2020 bylo charakterizováno nižší volatilitou než v první polovině roku. Navíc to zahrnovalo prázdninové období, které je na finančních trzích a v souvislosti s aktivitou našich klientů obvykle klidnější. Přesto jsme dosáhli velmi dobrých výsledků - jak z hlediska zisku, tak nových zákazníků“ - řekl předseda představenstva XTB Omar Arnaout. - „Jsme obzvláště hrdí na výsledky týkající se získávání nových klientů a průměrného počtu aktivních klientů. Stabilní čtvrtletně rostoucí zákaznická základna nám umožní nejen posílit naši pozici na globálním trhu, ale také zajistit další rozvoj společnosti. Naším cílem je získat průměrně 30 000 nových zákazníků každé čtvrtletí příštího roku“.

Nová nabídka a globální ambasador značky XTB

Společnost XTB pokračuje v realizaci svého obchodního cíle stát se první volbou a komplexním řešením pro každého investora po celém světě. 5. října společnost uvedla ve vybraných evropských pobočkách novou nabídku „0% poplatky“ na akcie a ETF pro měsíční objemy až do výše 100 000 EUR. XTB v současné době nabízí investice do více než 2 000 fyzických akcií ze 16 největších světových burz, včetně newyorské burzy, londýnské burzy, španělské Bolsa de Madrid, německé Börse Frankfurt a v neposlední řadě také české Burzy cenných papírů Praha. Kromě akcií nabízí XTB přes 200 ETF, včetně komodit, nemovitostí a dluhopisů. Klienti XTB mají přístup k celkem 4 500 finančním instrumentům.

Nabídka „0% poplatky“ je podporována marketingovou a reklamní kampaní zahrnující nového ambasadora značky XTB - jednoho z nejlepších fotbalových manažerů na světě, José Mourinha. Portugalský kouč bude v příštích dvou letech globálním ambasadorem XTB. Oznámení o spolupráci mezi José Mourinhem a XTB znamenalo začátek nové globální marketingové kampaně „Be like José“, která je založena na podobnosti výzev, kterým každý den čelí investoři a trenéři. Promyšlená strategie, vůle zvítězit a schopnost poučit se z chyb jsou hlavními faktory úspěchu ve fotbale i ve světě financí.

 „Přestože jsme ve třetím čtvrtletí omezili naše marketingové aktivity z důvodu prázdnin, bylo to pro nás velmi rušné období. Tentokrát jsme se věnovali přípravě spuštění nové akciové nabídky a marketingové kampaně, která byla spuštěna teprve na začátku čtvrtého čtvrtletí. Díky nabídce „0% poplatky“ jsme široce otevřeli dveře každému, kdo má zájem investovat do reálných akcií i ETF. Chceme umožnit našim klientům využívat co nejvíce příležitostí, které se na trhu objevují, nejen prostřednictvím nejširšího, ale také cenově nejatraktivnějšího rozsahu finančních instrumentů“ - doplnil Omar Arnaout. Po několikaleté pauze jsme se vrátili ke konceptu propagace značky XTB u globálního velvyslance zahájením partnerství s José Mourinhem - jedním z nejlepších fotbalových manažerů v historii. Jsem přesvědčen, že díky této spolupráci bude naše značka ve světě ještě více rozpoznatelná“.

Expanze na nové trhy

XTB klade velký důraz na geografickou diverzifikaci svých výnosů a důsledně implementuje strategii budování globální značky. Ačkoli ve třetím čtvrtletí roku 2020 zůstává Polsko z hlediska výnosů největší zemí ve společnosti (34,5 % výnosů skupiny XTB byly výnosy generované na polském trhu), správní rada společnosti si klade za cíl vytvořit právní a organizační rámec koncem roku 2020 pro zahájení provozních činností na počátku roku 2021 ve vybrané asijské zemi. XTB rovněž plánuje zahájení provozu v Jižní Africe. Vzhledem ke složitým místním formálním a právním podmínkám však správní rada v současné době není schopna určit očekávané datum zahájení činnosti na tomto trhu.

Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty.

U 80 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami u tohoto poskytovatele ke vzniku ztráty.

Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.



Klíčová slova: prclanek, XTB