Nejezděte na Invex, není o co stát

Letošní veletrh Invex je příšerný. Nepatřím sice mezi počítačové fandy, ale jenom porovnání loňské a letošní expozice věnované médiím musí zklamat i méně náročné návštěvníky. Zvlášť pokud patříte mezi ty šťastlivce, co si v Národním muzeu stačili za uplynulý půlrok prohlédnout výstavu Zlaté časy médií. Pavilon E brněnského výstaviště tahle expozice zaplňuje z celé poloviny.


Druhou polovinu Media Hall tvoří z loňska známé stánky Českého rozhlasu (místo zpravodajského Rádia Česko odtud vysílá Rádio Wave pro mladé, ale jenom občas), brněnské lokální kabelovky TVb1 a velká expozice LCD televizorů společnosti Sony. Ovšem zdaleka „nejlepší“ je ukázka nových digitálních televizí. Zpravodajská stanice Z 1 vysílá propagační smyčku se simulovaným živým vstupem Petry Procházkové z Kábulu, televize Febio předělala znělku loňského Febiofestu, takže na jejím závěru se místo názvu filmového festivalu objeví nápis FEBIO TV.
Na ostatních obrazovkách běží digitální vysílání České televize, Novy a Primy. Nic nového, nic převratného. Loni se tu alespoň experimentovalo s televizí do mobilu (Eurotel se předháněl s T-Mobilem, kdo bude první a lepší) a návštěvník se mohl dozvědět něco o digitálním rozhlasu. Letos ale jako by byli všichni vystavovatelé demotivovaní. Žádné nové nápady, nulová kreativita, prostě nuda. Skoro jako kdyby Invex odrážel situaci, do jaké se po soudech o platnost udělených digitálních licencí dostalo celé slavné digitální vysílání.
Pro sběrače igelitek s propagačními materiály to je možná dobrá akce, ostatním bych radil, aby letos cestu do Brna pečlivě zvážili. Není o co stát.