Kamil Rudolf

Kamil Rudolf Zdroj: Archív festivalu Beats for Love

Máme ambici změnit zážitkovou mapu Evropy, říká zakladatel festivalu Beats for Love Kamil Rudolf

Adéla Nosková

Beats fot Love je největším českým festivalem elektronické hudby a zároveň mezi deset nejlepších v Evropě. Jako první český se zařadil také do výběru TOP 100 světových DJ festivalů. Letos po deseti letech existence přichází s konceptem Beats for Love Universe, chystá také tři tematické sféry a rekordní line-up. Jeho šéf říká, že spát na vavřínech není cesta a že i špičkový festival musí pořád myslet hlavně na svého návštěvníka.

Na co jste v souvislosti s Beats for Love nejvíc pyšný?

Festival je extrémně komplexní disciplína, dotýkáme se všeho od logistiky po mezinárodní obchod. Ale nejvíc si cením, že i po těch letech děláme všechno s ohledem na návštěvníky. Když něco řešíme, vždycky myslíme na to, jestli to zlepší jejich zážitek. Neříkáme si, že jsme nejlepší a máme hotovo. Víme, že každý, kdo si koupí lístek, do toho dává své těžce vydělané peníze. A právě jejich radost a jejich energie jsou pro mě největší odměna.

Začínal jste jako student IT a teologie. Má to dnes ještě nějaký přesah?

Možná už nic konkrétního, ale určitý analytický přístup ve mně zůstal. Děláme detailní průzkumy – dotazník má 24 stran a vyplní ho každý pátý až šestý návštěvník. Díky tomu zlepšujeme festival rok od roku. Třeba jsme zavedli vlastní designové sezení, které ladí s tématem konceptu Beats for Love Universe. Nechceme mít pivní sety, ale funkční designový zážitek.

S konceptem Beats for Love Universe přichá­zíte právě letos. O co přesně jde?

Naši návštěvníci často říkají, že sem jezdí kvůli atmosféře, i když jinak elektroniku neposlouchají. Proto jsme se rozhodli jít dál. Festival rozdělíme do tří tematických sfér: Love, ­Space a Industrial – propojených hlavní ulicí Pulse. Každá zóna bude mít vlastní identitu, dekorace, performery i hudební stage. Je to projekt na několik let a chceme do něj investovat až 100 miliónů korun. Cílem je zážitek, jenž nemá v ­Česku obdoby.

Jak to máte s VIP zónami? Bude Universe ­zážitek dostupný pro všechny?

VIP jsme dlouho vůbec neměli, nechtěl jsem lidi rozdělovat. Až tlak návštěvníků nás přiměl zavést dvě VIP zóny po stranách stage. Ne před pódiem, to bych nikdy nedopustil. Hudbu si u nás musí užít všichni stejně. Universe bude zcela bez rozdílů přístupný každému.

Festival začínal se vstupem „za kelímek“. Jak vlastně poznáte, že má nějaký nápad smysl?

Část věcí ovlivnit nemůžete, třeba počasí nebo náladu trhu. Ale ten nápad s kelímkem byl záměrný. Chtěl jsem, aby přišlo co nejvíc lidí, abychom vytvořili komunitu a energii hned od startu. Dnes už máme rozpočet stokrát větší než tehdy. Ale kelímky nám zůstaly – máme vlastní vratnou ekologickou edici a lidé si je často berou domů jako suvenýry.

Letos máte v line-upu velká jména, včetně Armina van Buurena. Jak těžké je takové headlinery získat?

Velmi náročné. Máme 18 stagí, přes 560 interpretů a 160 zahraničních headlinerů. Ale konkurujeme festivalům z celé severní polokoule. Jsme asi nejmultižánrovější taneční festival na světě, nabízíme 40 až 45 subžánrů elektroniky. Booking ale nefunguje tak, že se zeptáte, kolik kdo stojí. Musíte poslat nabídku a trefit se. Když se netrefíte, riskujete, že s vámi manažer už nebude mluvit. Je to tvrdý obchod a někdy bojujete o jediný termín s desítkami festivalů.

Nenapadlo vás vytvořit franšízu a expan­dovat do zahraničí?

Napadlo. Ale zatím na to nemám čas ani koule (smích). Naše produkce toho dělá víc – klub Stoun, Sweetsen fest, letní kina, tour Na stojáka… Ale Beats for Love jsou projekt, který bere všechnu naši energii. A zatím se nechceme ­tříštit. Věřím, že když něco děláte, máte tomu dát všechno. Ne kopírovat, ale tvořit poctivě vlastní cestu.