Video placeholder

Dagmar Pecková: Z Národního volali, že potřebují obsadit roli blázna. Tak jsem to vzala

Kateřina Boušková

Vracíme se zpátky do roku 2001. Ve 12 zemích Evropské unie je zavedeno euro, Apple představil svůj první iPod a Dagmar Pecková tvrdí, že pop je blbý a povrchní. Zda si k němu po 24 letech našla cestu, to zjistíte v novém díle Retroview.

„Opera si bere obrovské množství fyzické i psychické energie. To, co zažívá operní zpěvák během představení, si většina lidí vůbec nedokáže představit – jak náročný úkol to je, co všechno to obnáší. O muzikálu se často říká, že je náročný, a v mnohém jistě je. Ale my, i když třeba neproskakujeme scénu a netrsáme jako v některých muzikálech, pracujeme s tělem intenzivně jiným způsobem. Tvoříme tóny, které musí bez jakéhokoli zesílení projít přes osmdesátičlenný orchestr, a to není žádná legrace – ten orchestr se s tím taky rozhodně nemaže. Takže si myslím, že málokdo si opravdu dovede představit, jak náročná ta práce je a kolik energie do toho dáváme. Je jí tam opravdu spousta,“ pojednává o své profesi Dagmar Pecková.

Co očekává od umění? Litovala někdy nějaké spolupráce? A jak se jí zkouší činohra? To se dozvíte v novém díle Retroview.