
Dagmar Pecková: Z Národního volali, že potřebují obsadit roli blázna. Tak jsem to vzala
Vracíme se zpátky do roku 2001. Ve 12 zemích Evropské unie je zavedeno euro, Apple představil svůj první iPod a Dagmar Pecková tvrdí, že pop je blbý a povrchní. Zda si k němu po 24 letech našla cestu, to zjistíte v novém díle Retroview.
„Opera si bere obrovské množství fyzické i psychické energie. To, co zažívá operní zpěvák během představení, si většina lidí vůbec nedokáže představit – jak náročný úkol to je, co všechno to obnáší. O muzikálu se často říká, že je náročný, a v mnohém jistě je. Ale my, i když třeba neproskakujeme scénu a netrsáme jako v některých muzikálech, pracujeme s tělem intenzivně jiným způsobem. Tvoříme tóny, které musí bez jakéhokoli zesílení projít přes osmdesátičlenný orchestr, a to není žádná legrace – ten orchestr se s tím taky rozhodně nemaže. Takže si myslím, že málokdo si opravdu dovede představit, jak náročná ta práce je a kolik energie do toho dáváme. Je jí tam opravdu spousta,“ pojednává o své profesi Dagmar Pecková.
Co očekává od umění? Litovala někdy nějaké spolupráce? A jak se jí zkouší činohra? To se dozvíte v novém díle Retroview.