Jiří Mádl o novém Džobu a režiséru Vorlovi: Mám ho rád, ale je to asociál a týrá herce
Kolman je zpět - Jiří Mádl se po více než dekádě vrací v pokračování Gymplu a Vejšky nazvaném Džob. Ve speciálním festivalovém vydání Prostoru KVIFF X otevřeně popisuje natáčení s Tomášem Vorlem starším, přátelství s jeho synem i noční výpravy do šachet pod Berlínem.
„Mám ho rád, ale je to strašnej asociál a týrá ty herce,“ řekl Jiří Mádl na adresu režiséra Tomáše Vorla, se kterým po jedenácti letech znovu spolupracoval na filmu Džob.. „Zjistil jsem, že u Vorla nejde o to, jestli umíš hrát, ale jestli umíš hrát u Tomáše Vorla, “ vysvětlil Mádl.
Na Vorlova slova o tom, že přemýšlel, že Mádla přeobsadí kvůli jeho vytíženosti s úspěchem Vln reagoval s úsměvěm: „On si plete měsíce, to bylo úplně v jiných měsících, ale to nevadí. Já jsem zvyklej, že on takhle něco plácne a on je zábavnej. Vorel má prostě poletovat a nebudeme ho přece brzdit.“
Film Džob, který míří do kin koncem července, je volným pokračováním kultovního Gymplu a Vejšky. „Z celé trilogie mi tenhle návrat dával největší smysl,“ uvedl Mádl. Přesto se svým kolegou a kamarádem Tomášem Vorlem juniorem nejdříve odmítli několik verzí scénářů: „Nechtěl jsem ty lidi zklamat... hledali jsme balanc mezi tím, co čekají, a kam se to má posunout.“
Jednou z nejintenzivnějších zkušeností bylo natáčení načerno v Berlíně. „Vloupali jsme se do berlínského metra, do šachet,“ přiznal. I přes rizika ale nelituje: „To načerno v Berlíně byla nejlepší část celýho natáčení, dokonce si myslím, že nejlíp vypadá.“
Jaká reakce na Vlny se ho nejvíce dotkla? Jaké básničky skládá a proč je nemůže číst na veřejnosti? A co mu pomáhá při těžkých dnech? Poslechnětě si celý festivalový Prostor KVIFF X s Jiřím Mádlem.















