Video placeholder

Hospody jsou out a zkusit se má všechno jednou, říká Tadeáš Trojánek, výkonný producent filmu Bod obnovy

Hana Trojánková Biriczová , Šimon Holý

Blíží se svátek sv. Valentýna a Šimon Holý a Hana Trojánková Biriczová si pozvali speciálního hosta. Do studia Poprasku přišel filmový profesionál Tadeáš Trojánek, který jako výkonný producent stojí za českým sci-fi Bod obnovy nebo oblíbeným seriálem Svět pod hlavou. Naposledy pracoval například na filmu Vyšehrad Dvje, který má premiéru v dubnu. Podobnost jmen není náhodná, je to taky Hančin manžel. Jak se točil nový snímek o Juliovi Lavickém a proč bychom měli víc hrát rugby?

Osmatřicetiletý bývalý ragbista Tadeáš vystudoval produkci na FAMU a tomuto oboru se aktivně věnuje už víc než deset let. Za tu dobu mu prošlo pod rukama mnoho scénářů, a to nejen českých, ale také zahraničních. Jeden ze splněných profesních snů pro něj byl Bod obnovy režiséra Roberta Hloze. České sci-fi se točilo v těžkých podmínkách pandemie. „Říká se často, že nějaký film dělají nadšenci, a tady to tak opravdu bylo,“ popisuje atmosféru jedinečného snímku z blízké budoucnosti, který má mnoho fanoušků.

„Vždycky se snažím zkusit všechno aspoň jednou, ale například žánr česko-slovenské romantické komedie mi bohatě stačil,“ naráží na snímek Šťastný Nový rok 2, ve kterém hrál například Jiří Bartoška nebo Dagmar Havlová a natáčel se v Chorvatsku. S herci ale žádné neshody neměl. „Nesedl jsem si se štábem, který byl zejména slovenský a neznali jsme se,“ krčí rameny s tím, že to se stává jako při každé práci. „Na jednom z posledních projektů nás někteří brali spíš jako námezdní sílu,“ popisuje i nepříjemné situace, které mohou nastat, když v Česku točíte „servis“ pro cizojazyčnou produkci. Jedná se ale většinou jen o jednotlivce. Nejnepříjemněji mu je na obhlídkách márnic a nejzvláštnější místo, které v rámci nich navštívil, jsou veřejnosti nepřístupné prostory pražského metra. „Jsou to spojovací podzemní chodby a bunkry, něco jako protiatomové kryty, například u Českomoravské.“

Hanku potěšilo zejména Tadeášovo „out“ v pravidelné rubrice Poprasku. „Out jsou hospody. Doma je krásně a jsem tam nejradši s Hankou a naším synem.“ Jak by vypadal Tadeášův ideální film, založí si s Hankou sami podcast a jak se dá skloubit náročná práce filmaře s otcovstvím? Poslechněte si novou epizodu podcastu Poprask.