Video placeholde
Z dokumentu Nejsledovanější
Z dokumentu Nejsledovanější
Z dokumentu Nejsledovanější
Z dokumentu Nejsledovanější
Z dokumentu Nejsledovanější
33
Fotogalerie

Youtubeři na plátně: Měl by se Brad Pitt začít bát?

Park proti karlovarskému hotelu Thermal bývá dopoledne klidné místo. V úterý tu však batůžkáře vyspávající se z kocoviny vyrušil dav dětí lačných podpisů a selfie - nikoli ovšem s filmovou star. Tentokráte byli v centru pozornosti youtubeři.

“Nemyslím si, že bychom v budoucnosti nahradili slavné herce nebo zpěváky, spíš budeme existovat vedle sebe. Celebrity však mezi youtubery najdete už teď,” říká jedna z nich, jedenatřicetiletý dvojnásobný otec Pedro. Spolu s “kolegy” Kovym, Shopaholic Nicol, Gabrielle Hecl a sesterskou dvojicí A Cup of Style přijel do Varů podpořit prezentaci dokumentu Nejsledovanější.

Zábava pro všechny

Premiéru bude mít až v září, režisér Jiří Sádek (Polednice) a jeho internetové ovečky nicméně pěkně začerstva popsali, jak vypadala nedávná poslední klapka z brněnského Utuberingu.”Všechno mi to došlo až o den později, když jsem na Instagramu koukal na jedno z mnoha videí od fanoušků. Po celém roce najednou stojíme na pódiu, ukláníme se a všechno končí. Nebo spíše začíná…Snad pohled do našich životů pomůže lidem youtubery lépe pochopit,“ doufá Kovy alias dvacetiletý student Karel Kovář.

Motivace filmařů jsou ostatně podobné: film, jenž mapuje život idolů, kvůli nimž jsou sotva náctileté děti schopné cestovat přes půl republiky, může do kin nalákat i jejich rodiče a aspoň zčásti jejich světy propojit. Že to jde, potvrzuje i zmíněný Pedro, jehož prý i tady na festivalu přicházejí zdravit celé rodiny.

“Částečně je to asi dané stylem, kterým točím - snažím se mimo jiné nepoužívat sprostá slova a vůbec se vyjadřovat aspoň trochu kultivovaně. Ne že bych měl ambici někoho vychovávat, jen nemůžu ignorovat, kolik dětí Youtube sleduje,” říká s tím, že mezi jeho fanoušky se najdou předškoláci i osmdesátiletý důchodce.

Jeho vlastní děti ne: starší, čtyřletý syn, už se prý sice začal ptát, “kdo je ten Pedro”, s nímž se všichni chtějí fotit, ale na videa s tátou nekouká. Tedy zatím - při pohledu na zástupy dětí, jež youtubery v parku obklopily, nevypadá chvíle, kdy to přijde, nijak vzdálená.

Lunetici internetu

“Lidé jsou zvyklí vnímat Youtube jako nějaké zlo, přitom je to pouze jeden ze zábavních kanálů,” připomíná Pesri. “Dají se tam najít chytré, stejně jako hloupé věci, přičemž každý věk si žádá svoje. Ostatně když si dnes vzpomenu, jak má generace žila Lunetiky, kroutím hlavou stejně, jako dnešní rodiče nad námi,” dodává.

Á propos rodiče: ty zmiňovali i další youtubeři, když přišla na přetřes finanční stránka jejich živnosti. Jeden, resp. jedna dokonce přiznala, že vydělává víc než rodiče, ačkoli oni o tom nemají tušení. Obecně vžitou představu, že youtuber má hodně peněz za nic, nicméně vyvracejí všichni unisono. “Lidi to nechápou a ani mně by to dřív nenapadlo, ale když chcete Youtube dělat opravdu profesionálně, zabere vám to spoustu času.” Ostatně prý uvidíme sami v dokumentu.

Kdo je nejsledovanější


Pedro
710 000 followers na Youtube
207 000 na Instagramu
124 000 na Facebooku


Kovy
486 000 followers na Youtube
319 000 na Instagramu
60 000 na Facebooku


Shopaholic Nicol
414 000 followers na Youtube
535 000 na Instagramu
111 000 na Facebooku


A Cup of Style
168 000 followers na Youtube
137 000 na Instagramu
54 000 na Facebooku


Gabrielle Hecl
189 000 followers na Youtube
274 000 na Instagramu
57 000 na Facebooku