Zajímavost inscenace spočívá v kontrastu s knižní předlohou

Zajímavost inscenace spočívá v kontrastu s knižní předlohou Zdroj: Martin Špelda

Neuvěřili v šelmy. Zatímco v knize o napadení medvědem tekla krev, divadlo nabízí bezpečné obrazy

Jana Bohutínská
Diskuze (0)

Orchestr Berg se souborem Boca Loca Lab uvedly v divadle Alfred ve dvoře hudební inscenaci Předřeč šelmy. Jde o spolupráci dvou tvůrců, hudebního skladatele Petra Hory a režiséra Jiřího Adámka Austerlitze. Jejich inspiračním zdrojem je kniha Věřit v šelmy (vyd. Neklid), kterou napsala francouzská antropoložka Nastassja Martinová. Po loňské popisné inscenaci brněnského HaDivadla jde o druhou tuzemskou snahu popasovat se s knihou na divadle.

Martinová v knize zpracovává událost z roku 2015, kdy se v divočině střetla s medvědem. Přežila s pokousaným obličejem, medvěd utekl po úderu cepínem. V polibku šelmy se pro autorku, ovlivněnou animismem a šamanismem, setkávají civilizace a různá pojetí světa, včetně tématu předurčení a identity, u níž rozporuje „západní“ vazbu na tvář, na jedinou bytost, a vnímá ji jako možnou mnohost v jediném těle. Otevřené hranice těla jsou také tím, co ji zajímá. Nejen intelektuálně, svá témata do nesnesitelné bolesti žije. Prochází proměnou, která jde od krve, od masa, od kostí, od zubů, je to proměna fyzická, tělesná, s níž je třeba se posléze intelektuálně, duševně a duchovně vyrovnat.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Začít diskuzi