
Never more mizejícím hudebním festivalům a místům, kde se konají. Nemusí být všechno mainstream!
Míst holdujícím alternativní hudební produkci plíživě ubývá, v Praze i v regionech. Vadí nám i pokrytectví stojící za projektem Vltava slavná & splavná. A proč jen proboha vznikl remake slavného a vlivného „krvavého baletu“ The Killer režiséra Johna Woo?!
Michal Kořán: „Ubývá míst / Kam chodívala pro vodu…“ Pamatujete na krásnou písničku Modlitba za vodu v podání Hradišťanu na text Jana Skácela? Tak dnes si můžete notovat „ubývá míst, kam můžeme jít na hudbu“. Mezi další taková místa, která zmizí z mapy festivalů, je totiž Občanská plovárna v centru Prahy a také hudební festival Colour Meeting v Poličce na Svitavsku, kam se čtyřiadvacet let jezdilo na world music i alternativní hudbu. Zakladatel Dušan Svíba příští rok festival již pořádat nebude.
Jana Bohutínská: Jakou Vltavu by dnes, po 150 letech, Bedřich Smetana složil? Řeka je radikálně jiná. Třeba na Orlíku letos v létě v souvislosti s klimatem chybí voda. A zdá se mi, že téměř bez povšimnutí široké veřejnosti se na Vltavě i na Labi pracuje na velkém státním infrastrukturním projektu – z řek se mají stát vodní „dálnice“ pro transport dílů pro jaderné elektrárny Temelín a Dukovany. V tomto kontextu působí letošní kulturní akce Národního památkového ústavu Vltava slavná & splavná trochu jako artwashing.
Kateřina Kadlecová: Na streamu SkyShowtime se objevil The Killer, loňský remake filmu Johna Wooa (Kód Navajo, Krvavé pobřeží), a je zoufale špatný. Hongkongský mistr gun-fu natočil remake vlastního akčního thrilleru Killer z roku 1989, přičemž do hlavní role místo druhdy uvěřitelného Chow Yun-fata obsadil mdlou Nathalii Emmanuelovou, drobnou služku matky draků Daenerys ze Hry o trůny. Snímek k předloze nic nového nedodává, úplně mu chybějí emoce a druhý plán původního Killera. Postavy jsou ploché, akce repetitivní a nevýrazná, dialogy a celková atmosféra velmi slabé. Proč jen tohle vzniklo?













