Ilustrační kresba

Ilustrační kresba Zdroj: Marek Douša

Never more nechtěné reality show, když se z natáčení kriminálky stane kriminálka

Zločinnost ve městě Baltimore dlouhodobě značně převyšuje celoamerický průměr. Přesvědčili se o tom i filmaři, kteří v tomhle městě natáčeli krimisérii Dáma v jezeře: jedna věc je mít nezákonnost ve scénáři a druhá muset jí čelit na place. Zjevně bez nelegálních souvislostí zemřela modelka a herečka Charlbi Dean, ale o to je její předčasná smrt možná absurdnější. A zločiny proti jazyku nám vadí v newspeaku divadelního marketingu.

Vojtěch Rynda: Charlbi Dean ještě jako (primárně) modelka přežila vlastní smrt při autonehodě. Po ní se soustředila na hereckou kariéru. Letos zazářila v satiře Trojúhelník smutku, která získala Zlatou palmu v Cannes. Kritici jí předpovídali velkou kariéru. Rodačka z Kapského Města ale na konci srpna náhle zemřela, zjevně na agresívní plicní infekci. Bylo jí 32 let. Na premiéru Trojúhelníku smutku v českých kinech (6. října) se už lze těšit jen s hořkostí.

Kateřina Kadlecová: Při natáčení minisérie Apple TV+ Dáma v jezeře podle krimirománu Laury Lippmanové s Natalií Portmanovou v hlavní roli a v režii Almy Har‘el došlo k několika bezpečnostním incidentům. V kriminalitou dlouhodobě těžce zkoušeném Baltimoru, kde se děj odehrává, gangy ohrožovaly filmový štáb palnými zbraněmi, další mafioso chtěl výpalné 50 000 USD, přicházely výhrůžky drogových dealerů… Tady by ani filmové pobídky nepomohly. Baltimore v kinematografii nejspíš končí.

Jana Bohutínská: Vymazlený hub či hotspot, kulturní start-up, kreativní inkubátor. Rozjíždí se divadelní sezóna a s ní se zase probouzí také oborový jazyk, ne-li rovnou ptydepe, které je zřejmě hodné marketingu našeho století a mezinárodních grantových žádostí. Jenže! Klidně slezu i do zaflusaného sklepa, kde inkubuje a roste jen plíseň na stěnách. Hlavně když tam narazím na umění, ze kterého si dřepnu na zadek.

Never more tomu, když se z natáčení kriminálky stane kriminálka.