Petr Sokol: Johnsonem zaskočená média aneb Kdo chce rozumět volbám, musí sledovat kampaně! | Reflex.cz
nahoru

Petr Sokol: Johnsonem zaskočená média aneb Kdo chce rozumět volbám, musí sledovat kampaně!

Petr Sokol3. ledna 2020 • 08:10
Johnson byl v kampani pořád mezi lidmi, uměl vystihnout fotogenické momenty
Johnson byl v kampani pořád mezi lidmi, uměl vystihnout fotogenické momenty
• foto: 
Profimedia.cz

Některá – i velká česká – média byla velmi zaskočena nedávným vítězstvím Borise Johnsona a rozhodnutím Britů pro brexit v předčasných volbách. Vlastně to pro ně byl třetí šok v řadě: brexitové referendum, Trumpovo vítězství a teď i potvrzení brexitu volbami. Kdo za to může?

Nutno dodat, že v tom nebyla česká média sama, ale podobné zaskočení z vůle lidu ve velkých západních společnostech zažil celý jeden velký proud světové žurnalistiky. Mohli bychom mu říkat levicově liberální, ale vlastně je to jedno. Podstatou toho, že klíčová část médií tyto volební výsledky opět nečekala, bylo nejenom opomenutí některých důležitých informací a jevů, ale také neschopnost analyzovat průběh volební kampaně. Od Rakušana Kurze přes Brita Johnsona až po Američana Trumpa totiž teď ve volbách vyhrávají lídři s profesionálně propracovanými kampaněmi. 

I letošní rok bude v České republice volební a všichni, kdo se do něj zapojí, ať už jako přímí aktéři, nebo jako vnější komentátoři, by si proto měli vzít poučení z prosincových britských voleb. Samozřejmě nejde z britských ostrovů úplně vše okopírovat, ale přesto je průběh tamního posledního volebního klání otevřenou učebnicí volebních kampaní a skoro se chce říct, že kapitoly o Borisi Johnsonovi v ní tvoří příklady, jak kampaně dělat, a naopak pasáže o labouristickém vůdci Jeremym Corbynovi ukazují slepé uličky a zastaralé návody.

Showman Boris

 

Pokračování článku patří
k prémiovému obsahu Reflexu

S předplatným získáte:

  • Neomezený přístup k prémiovému obsahu, který
    nikde jinde nenajdete
  • Exkluzivní komentáře, kauzy a speciální editorialy
  • Nekorektní vtipy kreslířů Reflexu
  • Vybrané články z tištěného Reflexu dříve než ostatní
  • Mobilní aplikaci pro snadný přístup k prémiovému obsahu
Součástí předplatného není elektronická a tištěná verze týdeníku Reflex. K zakoupení na iKiosek.cz.
  • Měsíční předplatné49 Kč*

    *Cena 49 Kč platí pro první měsíc
    pro nové předplatitele (Týká se pouze platby kartou). Následující měsíc stojí 99 Kč.

    Objednat
  • Roční předplatné990 Kč

    Ušetříte 2 měsíce oproti měsíčnímu předplatnému.

    Objednat
  • Náhled darkového poukazu ReflexDarujte roční předplatné990 KčObjednat

Možnosti platby
?

Měsíční předplatné je možno zaplatit platební kartou nebo pomocí SMS.

Roční předplatné je možno zaplatit platební kartou nebo platbou online.

  • Kartou
  • Platba online
  • Platba SMS




Diskuse ke článku

 

Nejčtenější komentáře
Články odjinud
Nejčtenější