Jiří Štefek: Sociální sítě nad zlato aneb Jedeme v módu „jedním uchem tam, druhým ven"
Dobám, kdy politické strany a jejich představitelé před volbami spoléhali především na výkon v televizních debatách, volební noviny či mítinky na náměstích, již odzvonilo. Dnes se hlavní střet kandidátů a prezentace jejich programové nabídky odehrávají na sociálních sítích, na takzvaných sockách. Tato forma je rychlá a efektivní, ale zároveň klipovitá, zkratkovitá a zkreslující. Konzumentům takto vytvořeného obsahu to zjevně nevadí. Nebo ano?
Upoutat a zadupat
Samozřejmě i před letošními volbami strany vyrábějí v miliónových nákladech programové letáky a jejich lídři objíždějí sály kulturních domů nebo náměstí. Na těchto setkáních se potkávají s desítkami a v lepším případě se stovkami svých sympatizantů nebo lidí, kteří se na ně přišli podívat jen ze zvědavosti.
V rámci jednotlivých stran však paralelně s těmito tradičními aktivitami celé týmy stranických kreativců vytvářejí „obsah“ v podobě videí, klipů, fotografií, tabulek, grafů či strohých hesel, který následně umisťují na Facebook, TikTok, Instagram či síť X. Slovo „umisťují“ je přitom potřeba brát s hodně velkou nadsázkou. Marketingoví mágové totiž takto vytvořený obsah publikují na sítích doslova hlava nehlava. Jejich cílem je maximálně obsadit prostor, upoutat pozornost sledujících a zadupat do země politickou konkurenci. Dlužno dodat, že úplně stejně uvažuje i koná ona konkurence. Výsledkem této bitvy je obrovská a takřka nekončící masa obsahu, který se řine jako rozbouřený veletok a útočí na každého, kdo si zapne počítač nebo vezme do ruky mobilní telefon. A kvalita? Až na druhém místě. Tedy v tom lepším případě.
Sto miliónů za týden
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!



















