Ilustrační kresba

Ilustrační kresba Zdroj: Marek Douša

Cyril Höschl: Čekají nás světlé zítřky s umělou inteligencí

Pane profesore, domnívám se, že inteligence není pouze stav a úroveň vzdělání, ale zahrnuje i emoce. Rovněž morálka by měla být součástí inteligence. Myslíte, že se umělá inteligence ve svých důsledcích může podílet na lidském chování tak, aby se člověk stal veskrze pozitivním článkem společnosti? J. Stručovský, Ledeč nad Sázavou

Inteligence je multifasetový koncept a lze ji definovat různě. Sám název je z latinského inter-legere = rozlišovat, poznávat, chápat a souvisí s intelligere = rozebírat či intus legere, tj. číst uvnitř rozumně věci. Nejčastěji se dnes chápe jako schopnost získávat znalosti a orientovat se v nových situacích na základě rozpoznání podstatných souvislostí a vztahů. Inteligentní chování je v podstatě proces výběru, volby alternativ. Definuje rovněž schopnost poznávat a chápat. Je to součást kognitivního chování, což je způsob, jímž jedinec poznává svět a tyto poznatky pak využívá k adaptaci na měnící se situace.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!