
Představa, že digitalizace médií rovná se větší důraz na webový obsah či přenos větší části reklamy na internet, je krátkozraká. Jistě, tyto kroky jsou podmnožinou těch, které s digitalizací přicházejí, ale digitalizace není jenom IT záležitost. Napsat text na web nebo do tištěného čísla je v podstatě stejná disciplína. A že si pořídím lepší software na zalamování textu? To jsou technologické detaily. Digitalizace je změna myšlení.
Twitterová žurnalistika
Jedním z fenoménů nové doby je twitterová žurnalistika. Twitter je rozhodně nejvlivnější sociální síť u nás. Aktivně na něm funguje spousta politiků, novinářů, významných vlivných lidí z byznysu etc. Před vstupem holdingu Agrofert do našich médií platilo, že pokud měl politik kauzu na hlavní stránce Mf DNES, za několik dní si četl noviny už v jiné funkci, případně bez ní. Dnes se vyrábějí umělé kauzy na Twitteru, jež sice nemají dosah na většinovou společnost, ale právě díky aktivitě novinářů a „twitterových mluvících hlav“ se často dostanou do mediálního prostoru a žijí si vlastním životem.