nahoru

Stará versus nová média. Co bude pro Česko znamenat digitalizace médií?

Ondřej Šimíček 1. června 2022 • 06:15
Ne každý si může dovolit platit za několik zpravodajských a publicistických webů najednou
Ne každý si může dovolit platit za několik zpravodajských a publicistických webů najednou
• foto: 
Profimedia.cz

Zatímco tištěná média, rozhlas a televize se postupem času a s demografickým vývojem stávají stále méně zásadními, stoupá význam digitálních formátů, jejichž základním rysem je rychlost.

Představa, že digitalizace médií rovná se větší důraz na webový obsah či přenos větší části reklamy na internet, je krátkozraká. Jistě, tyto kroky jsou podmnožinou těch, které s digitalizací přicházejí, ale digitalizace není jenom IT záležitost. Napsat text na web nebo do tištěného čísla je v podstatě stejná disciplína. A že si pořídím lepší software na zalamování textu? To jsou technologické detaily. Digitalizace je změna myšlení.

Twitterová žurnalistika

Jedním z fenoménů nové doby je twitterová žurnalistika. Twitter je rozhodně nejvlivnější sociální síť u nás. Aktivně na něm funguje spousta politiků, novinářů, významných vlivných lidí z byznysu etc. Před vstupem holdingu Agrofert do našich médií platilo, že pokud měl politik kauzu na hlavní stránce Mf DNES, za několik dní si četl noviny už v jiné funkci, případně bez ní. Dnes se vyrábějí umělé kauzy na Twitteru, jež sice nemají dosah na většinovou společnost, ale právě díky aktivitě novinářů a „twitterových mluvících hlav“ se často dostanou do mediálního prostoru a žijí si vlastním životem.

Premium

Přečtěte si článek s předplatným Premium Plus

Získejte neomezený přístup na devět různých služeb včetně Reflex.cz




Diskuse ke článku
Diskuze se zobrazují pouze uživatelům, kteří jsou přihlášeni na Facebooku a odsouhlasili cookies. Pokud pod články nevidíte diskuze, zkontrolujte prosím toto nastavení.
 

E15
Nejčtenější