nahoru

Nepřátelské převzetí Facebooku: Před volbami vládnou sociální síti padesátníci

Kryštof Pavelka 24. srpna 2021 • 18:20
Ilustrační kresba
Ilustrační kresba
• foto: 
Marek Douša

Předvolební kampaň má zatím dva výrazné momenty: překvapivý debakl Pirátů na jejich domácím hřišti, totiž internetu, a pak „pravdu“, kterou v nové knize sdělil Andrej Babiš. Preference hnutí ANO navíc rostou zpátky ke třiceti procentům.

Zatímco od Pirátů se podle průzkumů začíná odvracet část jejich kmenových voličů, tedy mladí lidé, kteří si rozumějí s technologiemi, Babiš naopak na své příznivce, tedy skupinu padesát plus z menších měst a periférií, vyrukoval s marketingovým produktem, jehož název „Sdílejte, než to zakážou“, struktura i užitý jazyk naprosto vycházejí z on-line estetiky. Babiš se kromě toho v rámci negativní kampaně zamířil výhradně na Piráty a nakládá jim opět především na internetu. Oligarchův tradičně špičkově připravený marketingový tým zjevně pochopil pozoruhodnou proměnu, kterou sociální sítě prodělaly: dávno už nejde o prostor mladých lidí.

Staré struktury

Premium

Přečtěte si článek s předplatným Premium Plus

Získejte neomezený přístup na devět různých služeb včetně Reflex.cz




Diskuse ke článku
Diskuze se zobrazují pouze uživatelům, kteří jsou přihlášeni na Facebooku a odsouhlasili cookies. Pokud pod články nevidíte diskuze, zkontrolujte prosím toto nastavení.
 

E15
Nejčtenější