Jako materiál k vytvoření instalací používá Wong objekty z každodenního života. Jeho cílem je navést lidi k přemýšlení dopadech konzumu na životní prostředí

Jako materiál k vytvoření instalací používá Wong objekty z každodenního života. Jeho cílem je navést lidi k přemýšlení dopadech konzumu na životní prostředí Zdroj: Instagram vonwong

Jako materiál k vytvoření instalací používá Wong objekty z každodenního života. Jeho cílem je navést lidi k přemýšlení dopadech konzumu na životní prostředí
Jako materiál k vytvoření instalací používá Wong objekty z každodenního života. Jeho cílem je navést lidi k přemýšlení dopadech konzumu na životní prostředí
Jako materiál k vytvoření instalací používá Wong objekty z každodenního života. Jeho cílem je navést lidi k přemýšlení dopadech konzumu na životní prostředí
Jako materiál k vytvoření instalací používá Wong objekty z každodenního života. Jeho cílem je navést lidi k přemýšlení dopadech konzumu na životní prostředí
Jako materiál k vytvoření instalací používá Wong objekty z každodenního života. Jeho cílem je navést lidi k přemýšlení dopadech konzumu na životní prostředí
13
Fotogalerie

Příšera z ponožek nebo příboj z brček. Kanadský fotograf upozorňuje na palčivé ekologické problémy

Fotograf Benjamin Von Wong už roky prostřednictvím uměleckých instalací ilustruje neduhy, které lidé způsobují svým neuvážlivým přístupem k životu. Odpad a ostatní výsledky konzumního způsobu života označuje za malá rozhodnutí, která každý z nás udělá za jeden den.

Ve své nejnovější instalaci Plastikophobia upozorňuje na hrozbu způsobenou plastovými kelímky na nápoje, kterých se po celém světě denně použije více než milion. Z osmnácti tisíc kelímků vytvořil jakousi kosmickou jeskyni, v níž se mohou lidé vyfotit, a sdílením snímků na sociálních sítích se tak povědomí o problému rozšíří. V podobném duchu se nesly i jeho starší výtvory – vlna z jednorázových brček nebo mořské pobřeží sestávající z PET lahví. Projekty však nerealizuje sám, spolupracuje na nich s desítkami dobrovolníků.

Obří skříň plná hadrů

Největší šatník na světě zase vznikl v prosinci loňského roku a ztvárňoval všechno oblečení, které si člověk za život koupí. „Oděvnictví zanechává výraznou stopu v životním prostředí, i když je záležitostí, kterou každý může sám omezit.“ Ocelová konstrukce ověšená třemi tisíci kusy oblečení v Káhiře dávala na vědomí, aby lidé nekupovali to, co nepotřebují.

Von Wong se svou tvorbou snaží o poskytnutí platformy myšlenkám, které alespoň trochu ovlivní smýšlení ostatních o jejich chování a především následcích, které svými činy způsobují.

Některá jeho díla můžete nalézt ve fotogalerii: