Vozy s okřídleným šípem ve znaku jsou na trhu již osmdesát let.

Vozy s okřídleným šípem ve znaku jsou na trhu již osmdesát let. Zdroj: Auto.cz

Vozy s okřídleným šípem ve znaku jsou na trhu již osmdesát let.
Vozy s okřídleným šípem ve znaku jsou na trhu již osmdesát let.
Vozy s okřídleným šípem ve znaku jsou na trhu již osmdesát let.
Vozy s okřídleným šípem ve znaku jsou na trhu již osmdesát let.
Vozy s okřídleným šípem ve znaku jsou na trhu již osmdesát let.
10
Fotogalerie

Škodovácké trolejbusy slaví 80 let. Prohlédněte si galerii

Plzeňská společnost Škoda Electric v letošním roce oslavuje kulaté jubileum výroby trolejbusů. Vozy s okřídleným šípem ve znaku firma dodává na trh již osmdesát let.

Od roku 1936, kdy byl v továrně v plzeňské čtvrti Doudlevce zkonstruován první trolejbus Škoda 1 Tr, již společnost vyrobila více než čtrnáct tisíc trolejbusů.

Prvním vyrobeným škodováckým trolejbusem byl typ Škoda 1 Tr, který se podílel na zahájení prvního moderního trolejbusového provozu v Čechách. Ten byl zahájen Elektrickými podniky hlavního města Prahy dne 28. srpna 1936 a vůz byl označen evidenčním číslem 301.

Trolejbus Škoda 1 Tr s celkovou délkou 10,33 m stál na upraveném třínápravovém podvozku nákladního automobilu značky Škoda osazeném trakčním motorem o výkonu 66,2 kW a elektrickou výzbrojí. Dřevěná karoserie s kovovými výztuhami a vnějším oplechováním byla vyrobena v automobilce Škoda v Mladé Boleslavi a nabízela prostor pro 29 sedících a 44 stojících cestujících.

Maximální rychlost 46 km/h, jíž trolejbus Škoda 1 Tr dosahoval, byla na svou dobu naprosto dostačující. Důkazem může být i skutečnost, že jediný vyrobený exemplář sloužil v Praze v pravidelném provozu téměř 20 let. Odstaven byl totiž až v roce 1955 a v následujícím roce byl vyřazen a předán Národnímu technickému muzeu. To jej bohužel na počátku šedesátých let nechalo sešrotovat. Důvodem pro tento krok je nejčastěji uváděna nedostatečná kapacita tehdejších skladovacích prostor muzea.

 

CELÝ TEXT A VELKOU FOTOGALERII NAJDETE NA WEBU AUTO.CZ >>>