
Ten, kdo předvádí plavky na první straně Sports Illustrated Swimsuit, se stává už půl století automaticky módní světovou hvězdou. „Barbie je legendou sama o sobě. Zvládla více než 150 různých zaměstnání a hodnota její značky je ceněna na tři miliardy dolarů," tvrdí mluvčí výrobce panenky Mattel Michelle Chidoniová. Kritici ovšem magazín obviňují, že vytváří falešný ideál krásy a podněcuje mladé dívky k nezdravému hubnutí. „Když vezmeme našim holčičkám jednu z jejich hraček a předložíme ji obdivu mužů vedle sexualizovaných a odlidštěných obrazů žen, je to v mnoha ohledech špatně," kritizovala postup časopisu Eve Vawterová, editorka blogu pro rodiče Mommyish.
Vedle speciálu s Barbie ale vyšlo letos i „klasické“ vydání, na jehož titulu jsou tři krásné modelky.
První číslo Sports Illustrated Swimsuit se objevilo v lednu 1964. Velmi úspěšné byly v plavkové variantě časopisu české modelky, které se dostaly sedmkrát na titulní stranu. Na té byly dvakrát Paulína Pořízková, Daniela Peštová, Veronika Vařeková a jednou Petra Němcová.