
Před pěti lety byly tyto kalendáře, na kterých vždy dominuje polonahá či svlečená žena a rakev, prezentovány jako neobvyklá reklama. Postupně jejich tvůrci zjistili, že se jedná o výborný marketingový tah. Proto jsou dívky na fotkách profesionálky, které se focení aktů věnují, stejně jako fotografové. Nic není ponecháno náhodě. Ukázalo se, že pobouření a kritika vyvolávají stále větší zájem. Na kalendář se teď každý rok čeká.
„Kalendář spojuje krásu polských dívek a krásu naší rakve. Chtěli jsme ukázat, že rakev není náboženský symbol, je to výrobek,“ tvrdí Zbigniew Lindner ke kalendáři na rok 2014. Jeho některé formulace jsou už ale na hranici morbidnosti: „Pátým vydáním kalendáře se vracíme zpět k přírodě, což vyjadřujeme dokonalou harmonií mezi Lindner rakví a přírodním dřevem, modrým mořem, červenými květy, zelenými loukami a krásou ženského těla.“
Pravdou ale je, že rakve a dívky mají v Polsku skutečně hezké…