Ostrava je centrem taneční hudby

Ostrava je centrem taneční hudby Zdroj: Archív

Ostrava je centrem taneční hudby

Kamil Rudolf se od všemožné práce v klubu v atomovém krytu propracoval až k vedení největšího hudebního festivalu v Česku a na Slovensku. Vyučený programátor opustil studium IT a teologie a začal pracovat v jednom z nejstarších českých klubů, Stoun, v atomovém krytu pod základní školou ve Frýdku-Místku. Miloval muziku a toužil pořádat velké koncerty.

Cesta k hudební dramaturgii vedla přes úklid klubových ­toalet, vybírání vstupného až po práci za barem. Po ukončení náhradní vojenské služby (civilky) si klub na splátky koupil. Na prvních akcích pro­dělal deseti­tisíce. Například na koncert Tata Bojs nepřišlo dost lidí a na open airu celou dobu pršelo. Další milión prodělal v kavárně. Ale nevzdal se a vsadil na své nápady, odvahu a skvělý tým.

Jaký je letos zájem o hudební a kulturní akce?

Myslím si, že už teď je jasné, že se po skončení koronavirových opatření žádný pompézní a velkolepý návrat nekonal. Spousta lidí si odvykla chodit ven za kulturou, odvykla společenskému životu. Návštěvnost od března při klubových a halových akcích zpravidla nedosahuje čísel z roku 2019. Nastal taky ještě jeden fenomén, a to ab­sence návštěvníků, držitelů vstupenek zakoupených na akce před covidem, které se pak i několikrát přesouvaly. Nicméně si myslím, že léto proběhne dobře, vidíme to na zájmu o naše vstupenky. Na akci našeho formátu, Beats for Love, což je největší hudební festival v Česku a největší akce svého druhu ve střední Evropě, si lidé museli tři roky počkat, ba co víc, někteří mladí lidé akci podobného formátu ještě nezažili.

V byznysu se pohybujete dlouho, mění se nějak hudební vkus?

V kulturní branži a šoubyznysu dělám přes 20 let, začínal jsem v hudebním klubu Stoun ve Frýdku-Místku, který provozuji dodnes a je to jeden z nejdéle fungujících klubů v Česku. A co se týče vkusu a pří­stupu mladých lidí k hudbě, přijde mi, že se mění, ale když se nad tím více zamyslím, tak se spíše měním já a lidé zůstávají možná stejní.

Čím je festival Beats for Love, jenž se koná na začátku července v Ostravě, unikátní?

Podle mě je tou zásadní věcí úžasně pozitivní energie festivalu. Je to určitě skvělým týmem, který festival tvoří s láskou, za což jim všem děkuji, a neméně je to také našimi návštěvníky. Kdokoliv k nám přijde, a nemusí ani taneční hudbu poslouchat, je pozitivní energií plnou lásky doslova unešený. Slyšel jsem i pojmenování, že jsme takový nový Woodstock 21. století. Co se týče programu, máme letos podle mě nejlepší nabídku v historii festivalu a věříme, že to naši fanoušci ocení. Mezi hlavní hvězdy patří absolutní jednička v elektronické hudbě a několikanásobný nejlepší DJ světa Armin van Buuren, dále pak autor hitovek Alan Walker, izraelské trance duo Vini Vici, EDM hvězda Timmy Trumpet, Lost Frequencies, Alle Farben, Ben Sims, techno legenda, jež teď vyhrála underground žebříček British Awards, drumandbassové legendy Wilkinson, Andy C nebo Sub Focus a dalších více než 70 hvězd z celého světa a více než 350 dalších skvělých interpretů.

Kdo na festival většinou jezdí?

Co se týče zahraničních návštěvníků, ti aktuálně tvoří přibližně 10 procent. Jinak je to celá Česká ­republika i Slovensko. Jezdí k nám lidé i z Prahy, již v roce 2019 jsme prodali více vstupenek v Praze než v Ostravě. Cílová skupina jsou vesměs mladí lidé, hlavně mladí duchem, většinou mezi 18 a 38 lety. Průměrný věk našeho návštěvníka je něco přes 25 let. Jinak se Beats for Love zaměřují v podstatě na všechny subžánry taneční hudby a těch stylů je určitě přes padesát. Na festivalu se nachází celkem 13 žánrových stage, kde hraje více než 400 interpretů všechno od edm, techna přes house, electroswing, hip hop až po reggae, jungle, drum and bass. Každý si tak najde to své. Na hlavní Love stage je pak to nejlepší ze všech stylů.

Kdybyste měl říct něco konkrétního z programu vašich akcí, na co se nejvíc těšíte?

Na Beats for Love je toho strašná spousta, určitě si nenechám uniknout Armina van Buurena, Vini Vici nebo se Stereo MCs zavzpomínám na devadesátky, ale zpravidla tam toho moc nestíhám vidět. Ve Stounu pak nemohu zapomenout na legendární koncert americké partičky Dog Eat Dog, na Sweetsen fest se těším celý, jelikož je letos věnován výjimečnému interpretovi Davidu Stypkovi, který je z našeho města. Byl náš kamarád, navíc spjatý se Sweetsen festem od jeho začátků.