nahoru

Chorvaté nechávají přede dveřmi igelitky s řízky a chlebem. Snaží se tak přilákat více Čechů

Dominik Landsman1. července 2020 • 19:20
Přímý vlak s Čechy dorazil do chorvatské Rijeky - ilustrační snímek
Přímý vlak s Čechy dorazil do chorvatské Rijeky - ilustrační snímek
• foto: 
Reuters

Pandemie koronaviru notně zamávala mimo jiné i s turismem. Jsou dokonce státy, respektive oblasti, které jsou na turismu ekonomicky závislé. Ačkoliv se Evropa dostala z nejhoršího a koronavirus je zde spíš na ústupu, lidem se stále moc cestovat nechce. Minimálně ne v takovém rozsahu, jako tomu bylo minulý rok. Na nízký turistický ruch se samozřejmě země snaží různě reagovat, aby do svých regionů turisty nalákaly.

Chorvatsko, nejoblíbenější dovolenková destinace pro většinu Čechů, si je vědomo toho, že čeští turisté tvoří značnou část z celkového počtu všech turistů, proto politiku „nalákání“ zaměřují převážně na Čechy.

„Provozujeme menší letovisko kousek od pláže. Normálně tu máme plno už od května, a to mluvím převážně o Češích. Teď jsme sotva na třetině z celkové kapacity. Situace byla ještě horší, ale před týdnem jsme začali dávat brzy ráno a navečer k příjezdové cestě k letovisku igelitové tašky plné řízků s chlebem. To pokaždé zabere. Teď před chvilkou jsem byl zrovna zkontrolovat jednu z igelitek a nachytal jsem kolem ní šest Čechů. Ihned jsem je tu ubytoval,“ chlubil se Zoran Primulič, provozovatel letoviska kousek od Zadaru.

Zoran Primulič není sám, kdo přešel na taktiku lákání a kladení pastí. Stovky dalších Chorvatů následovaly doporučení chorvatské vlády, která instruovala občany, jak nalákat Čechy k moři a do hotelů.

„Jedeme doslova nadoraz. Ráno a večer lovíme Čechy a přes den se staráme o ty již ubytované. Je to práce, která nikdy neskončí, ale doba si to žádá. Díky lákání jsme zhruba na polovině obsazení oproti loňskému roku a za to jsme neskonale vděční. Řízky s chlebem fungují. A co víc, přidáváme i igelitku s paštikou a rohlíkem. To je taková naše specialita,“ chlubil se provozovatel čtyřhvězdičkového hotelu ve Splitu Gorko Šajtlič.

„Vidíte? Zrovna támhle u příjezdové cesty. Igelitka s paštikou přilákala menší hejno Čechů. Můžeme vidět dva samečky a jednu březí samičku,“ ukazoval Gorko Šajtlič k silnici, kde do igelitové tašky s paštikou nejprve zvídavě nahlédl muž, načež obsah očichal, namazal paštiku na rohlíky a nabídl zbytku rodiny.

„Teď jsou zabraní do potravy. Ideální čas na to, nepozorovaně je ubytovat,“ promnul si Gorko ruce, přesvědčil se, že není k Čechům po větru, aby je nevyplašil, a potom je šel ubytovat do hotelu.

Chorvatští provozovatelé hotelů se shodují, že strategie igelitových tašek s řízky či paštikou funguje. Někdo ještě přidává ponožky v sandálech, což je v kombinaci s řízkem a chlebem téměř jistota.

Divoký kačer je fake news o skutečných událostech, které se sice nestaly, ale mohly by, jakkoliv znějí neuvěřitelně. Skutečností ale například je, že někteří lidé věří, že 5G sítě šíři koronavirus.

Audioknihy Dominika Landsmana si můžete poslechnout v našem Ikiosku >>>

Dominik Landsman




Diskuse ke článku

 

Nejčtenější komentáře
Články odjinud
Nejčtenější