Kadeřnice ustřihla zákazníkovi ucho. Přes ten stupidní štít je špatně vidět, hájí se kadeřnice | Reflex.cz
nahoru

Kadeřnice ustřihla zákazníkovi ucho. Přes ten stupidní štít je špatně vidět, hájí se kadeřnice

Dominik Landsman6. května 2020 • 19:30
Ilustrační snímek
Ilustrační snímek
• foto: 
ČTK/AP - Alvaro Barrientos

Od 11. května vláda v rámci takzvaného rozvolňování umožní otevření kadeřnictví.  Nebude to však jako dříve. Kadeřnictví budou totiž moct vykonávat svou činnost za určitých podmínek. Zákazníci mezi sebou budou muset mít rozestupy (roušky jsou samozřejmostí) a samotný kadeřník potom musí vykonávat svou činnost v roušce, rukavicích a štítem.

Aby se dané podmínky daly otestovat v praxi ještě před celoplošným otevřením kadeřnictví, Český svaz kadeřníků a vysoušečů vlasů vyjednal u vlády takzvané zkušební výjimky. Jedná se o tři desítky kadeřnických salónů v Praze, Ostravě a Brně, kde pod dohledem svazu vykonávají kadeřníci své řemeslo za nových podmínek.

„Jde nám hlavně o to, otestovat teorii v praxi, abychom mohli vychytat případné mouchy, než se kadeřnictví otevřou celoplošně,“ tvrdí René Svižný, předseda Českého svazu kadeřníků a vysoušečů vlasů, který je zároveň ředitelem Českého institutu posh lidí.

„Ty podmínky k otevření kadeřnictví jsou natolik zásadní, že jsme je museli podrobit zkoušce. Z dosavadních dat, které jsme získali od kadeřníků, vyplývá, že provozovat kadeřnictví za stávajících podmínek může být zdraví nebezpečné,“ myslí si René Svižný, který tak jistě naráží na několik případů, kdy kadeřnice své zákazníky poškodily nůžkami nebo fény.

„V tom štítu je špatně vidět. Pořád se zamlžuje. Není proto divu, že těmi nůžkami občas naberu něco, co nabrat nemám,“ hájí se kadeřnice z Brna, která během výkonu své práce ustřihla zákazníkovi ucho.

„Jasně, že sebou cukal a křičel, ale já jsem fakt neviděla, co stříhám,“ odpověděla kadeřnice na dotaz, proč když během stříhání zákazník křičel bolestí, kadeřnice pokračovala v práci a nastřihnuté ucho posléze definitivně ustřihla.

Dotyčná kadeřnice není sama, kdo poškodil kvůli novým pravidlům zákazníka. I další zkušební kadeřnictví hlásí nastřihnuté uši, přičemž v ostravském salonu byl zaznamenán dokonce pokus o ustřihnutí nosu.

„Nevšimla jsem si, že je zákazník natočený čelem do strany,“ podala dotyčná ostravská kadeřnice vysvětlení. Jako odůvodnění uvedla sníženou viditelnost přes ochranný štít.

„Ochranné štíty s sebou nenesou jen problém s viditelností. Máme zde i část kadeřníků, kteří takzvaně plavou v názvosloví. Kadeřnice v Praze dorazila do zkušebního provozu se štítem s rodovým erbem a v kroužkovém brnění. Špatně pochopila, co se po ní chce, a místo plastové ochrany obličeje zvolila dřevěný bojový štít. V kroužkovém brnění se jí navíc velmi těžko obsluhovalo zákazníky, takže místo obvyklých deseti zákazníků za odpoledne zvládla ostříhat jen jednoho. Zato ale v brnění s mečem a štítem zvládla vytáhnout do boje s Turkem,“ uznal René Svižný.

„Pokud to sečtu, za stávajících opatření je velmi obtížné vykonávat naši živnost. Nejenže rukavice a roušky dost překážejí, ale přes ty štíty je fakt dost špatně vidět. Podle našich předběžných průzkumů, pokud se za stávajících podmínek otevřou všechna kadeřnictví v republice, musíme počítat v průměru s dvanácti ustřihnutýma ušima denně,“ uzavřel téma René Svižný. 

Divoký kačer je fake news o skutečných událostech, které se sice nestaly, ale mohly by, jakkoliv znějí neuvěřitelně. Skutečností ale například je velmi nízký počet nemocných objevených při plošném testování na covid-19.

Dominik Landsman




Diskuse ke článku

 

Nejčtenější komentáře
Články odjinud
Nejčtenější