nahoru

NÁS CYNISMUS TEPRVE ČEKÁ

MICHAL NANORU 7. června 2007 • 11:00

"Designéři využívají svůj um a fantazii k prodeji psích sucharů, značkové kávy, diamantů, čisticích prostředků, tužidel na vlasy, cigaret, kreditních karet, sportovní obuvi, krémů proti celulitidě, nealkoholického piva a terénních vozidel. Komerční zakázky byly vždy nutné k placení účtů, ale mnoho designérů dopustilo, aby se nyní staly tím hlavním, co dělají. A takto potom vnímá design i svět. Čas a energie designérské profese nyní slouží k výrobě poptávky po věcech, jež jsou přinejlepším nepodstatné," deklaroval manifest First Things First, který v roce 1964 podepsala řada designérů. Jeden z nejuznávanějších teoretiků designu a vizuální kultury RICK POYNOR (50) se v roce 2000 k manifestu vrátil a vzbudil diskusi, jež nekončí a zdaleka se netýká jen designu.

Premium

Přečtěte si pokračování článku s předplatným Premium

Získejte neomezený přístup již od 49 Kč měsíčně