Smíte znát jejich jméno?

O tom, že centrum Borůvka v Borovanech nedaleko Českých Budějovic je ojedinělé a užitečné zařízení, kde mohou děti s postižením strávit týden dva, když si jejich rodiče potřebují odpočinout, není pochyb. Problém je v něčem jiném. Fotoreportáž, kterou si můžete prohlédnout na této čtyřstraně, si u fotografa Tomkiho Němce objednala firma Eurotel, jež zároveň Borůvce darovala prostřednictvím své charitativní nadace milión. Sluší se, aby o této skutečnosti novináři informovali, nebo jméno firmy do novin v takovýchto souvislostech nepatří? To není jen odborný novinářský problém. V nechuti psát o dobročinnosti velkých firem se odráží naše nepochopení, co to vůbec je firemní dárcovství, a zákaznická neochota zabývat se tím, nakolik se firmy chovají zodpovědně.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!