Majitelé firmy se snažili postupovat ve shodě se svými zaměstnanci.  V době první světové války tak bránili jejich mobilizaci.

Majitelé firmy se snažili postupovat ve shodě se svými zaměstnanci. V době první světové války tak bránili jejich mobilizaci. Zdroj: foto archív Škoda Auto a autora

Mechanik Václav Laurin se stal technickým ředitelem firmy
O tři roky mladší Václav Klement se stal generálním ředitelem a po roce 1925 pod křídly firmy Škoda také generálním radou
Vzácný snímek z návštěvy prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka v mladoboleslavské automobilce. Vpravo od něj stojí Klement s Laurinem, mezi nimi pak bankéř Jaroslav Preiss.
Automobil L
Jízdní kola s vlasteneckým označením Slavia vynikala kvalitou materiálu i zpracováním. Podle plakátu měla – včetně modelky – vážit 63 kg.
8
Fotogalerie

Laurin a Klement

„Proč si při výrobě jízdních kol na malém městě konkurovat, když můžeme spolupracovat?“ řekli si na podzim 1895 zakladatelé firmy Laurin & Klement. První introvertní, ale kreativní technik, druhý cholerický knihkupec. Zdaleka je nespojovala jen vášeň pro cyklistiku. Přes naprostou rozdílnost povah se skvěle doplňovali a až do konce života zůstali nejbližšími přáteli.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!