Olympiáda v Tokiu mění logo, zřejmě bylo okopírované | Reflex.cz
reklama
nahoru

Olympiáda v Tokiu mění logo, zřejmě bylo okopírované

bar1. září 2015 • 18:00
Olympiáda v Tokiu mění logo, zřejmě bylo okopírované
foto: ČTK/AP

Organizátoři Olympijských her v Tokiu v roce 2020 dnes museli změnit své hlavní logo poté, co je jeden belgický grafik obvinil z plagiátorství. Organizační výbor her svůj ojedinělý krok vysvětlil tím, že kolem loga se už vynořilo příliš mnoho pochybností.

reklama

 “Jsme si jisti, že loga jsou rozdílná,” uvedl generální ředitel organizačního výboru Toshio Muto. “V tuto chvíli jsme ale dospěli k názoru, že veřejnost by toto logo nepřijala.”

Logo bylo představeno teprve minulý měsíc. Jeho design je založený na písmenu T a rudém kolečku, které má znamenat tlukoucí srdce. Podle kritiků ale připomínalo japonskou vlajku.

Olivier Debie porovnává logo Theatre de Liege s logem olympiádyOlivier Debie porovnává logo Theatre de Liege s logem olympiády

To horší ale přišlo vzápětí, kdy se ozval belgický grafik Olivier Debie, že tokijské logo je kopií jeho starší práce. Médiím ukázal logo, které v roce 2011 vytvořil pro divadlo v Liege, jež ho pak používalo nejméně dva roky. Jak je vidět na fotografii, loga jsou velmi podobná. On i divadlo začali podnikat právní kroky k tomu, aby Tokiu v používání loga zabránili.

Poslední hřebíček do rakve olympijskému logu pak zatloukla japonská média, která odhalila, že autor loga Kenjiro Sano se přiznal k plagiátorství na jednom ze svých dřívějších projektů.

Kenjiro Sano sice nařčení z Belgie rozhodně odmítl, nicméně připustil, že jeho tým dříve okopíroval reklamu na místní pivo a čelí obvinění z dalších krádeží.

Je to zřejmě poprvé, co organizátoři Olympijských her museli měnit již používané logo. Japonci teď budou muset vypsat novou soutěž. A hasit další požár. Někteří spozoři olympiády, například Japan Airlines, už začali logo používat a změna pro ně bude velmi nákladná.

 

 

bar


Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama