nahoru

Muslimská modelka firmy L'Oréal měla být symbolem rozmanitosti, tweetovala ale antisemitsky

Daniel Baret24. ledna 2018 • 15:30
Muslimská modelka firmy L'Oréal měla být symbolem rozmanitosti, tweetovala ale antisemitsky
foto: Instagram a Twitter Ameny Khanové

Pro mnohá média, včetně televizí CNN či BBC, to byla před několika dny velká událost – muslimská modelka Amena Khanová, která je z anglického Leicesteru a chodí v hidžábu, byla tváří nové kampaně slavné francouzské kosmetické firmy L'Oréal. Měla být příkladem lidské rozmanitosti. Tato sláva ale trvala jen pár desítek hodin.

Khanová v roce 2014 napsala několik silně protiizraelských příspěvků na Twitter, které někteří lidé považují za antisemitské, a musela po vlně kritiky kampaň opustit.

Podobných příspěvků, jaké napsala Amena Khanová, je přitom plný internet. Protiizraelská propaganda prosáklá antisemitismem a nejrůznějšími výmysly běží dlouhé roky naplno. Jenže modelka byla považována za „symbol rozmanitosti“, přitom sama se proti Izraeli velmi tvrdě vyhraňovala. Proto po vlně kritiky z kampaně L'Oréalu odstoupila.

„Rozmanitost je jednou z mých vášní, nikoho nediskriminuji. Mé staré příspěvky o Izraeli jsem se rozhodla smazat, protože nepředstavují poselství harmonie, kterou jsem zastávala,“ sdělila Amena Khanová médiím při odchodu z nové reklamní kampaně. Také se za celou věc omluvila, protože prý v roce 2014 tweetovala v rozrušení nad situací, která tehdy panovala v palestinské Gaze při zásazích izraelské armády proti teroristům.

Teror nevinných civilistů?

V červenci a srpnu 2014 Izrael útočil na Gazu v reakci na teroristické útoky palestinského hnutí Hamás, které toto území ovládá. Výsledkem krátkého konfliktu bylo více než 2000 mrtvých. Modelka tehdy kromě jiného napsala, že Izrael „terorizuje nevinné civilisty“. O tom, co předcházelo izraelské odvetě, ale nezveřejnila ani slovo.

Věc byla připomenuta 18. ledna webovým portálem Daily Caller, který na příspěvky Ameny Khanové poukázal. Modelka pak byla obviněna také z antisemitismu a mnoho lidí psalo, že někdo podobný nemůže být v reklamě symbolem „rozmanitosti“.

Společnost L'Oréal následně vydala prohlášení, že „toleruje a respektuje všechny lidi“, že je dobře, že se modelka omluvila, a že opustila její reklamní kampaň.

Daniel Baret


Klíčová slova: antisemitismus, modelka, Izrael



Diskuse ke článku

 

Kurzy měn
25,780
21,970
29,300
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější