Česká módní návrhářka Mirka Horká byla se svojí pánskou tvorbou nominována na mezinárodní cenu International Woolmark Prize.

Česká módní návrhářka Mirka Horká byla se svojí pánskou tvorbou nominována na mezinárodní cenu International Woolmark Prize. Zdroj: Lorenzo Fanfani

Česká módní návrhářka Mirka Horká byla se svojí pánskou tvorbou nominována na mezinárodní cenu International Woolmark Prize.
Česká módní návrhářka Mirka Horká byla se svojí pánskou tvorbou nominována na mezinárodní cenu International Woolmark Prize.
Česká módní návrhářka Mirka Horká byla se svojí pánskou tvorbou nominována na mezinárodní cenu International Woolmark Prize.
Česká módní návrhářka Mirka Horká byla se svojí pánskou tvorbou nominována na mezinárodní cenu International Woolmark Prize.
Česká módní návrhářka Mirka Horká byla se svojí pánskou tvorbou nominována na mezinárodní cenu International Woolmark Prize.
7
Fotogalerie

Česká móda slaví úspěch, dostala se na prestižní soutěž v Miláně

Toto vám možná uniklo: česká módní návrhářka Mirka Horká byla se svojí pánskou tvorbou nominována na mezinárodní cenu International Woolmark Prize. Značka Mirky Horké se probojovala mezi desítky světových módních značek - Českou republiku zastupovala v pánské módě v Miláně, kde se konalo její regionální kolo, jako jediná.

I přesto, že česká návrhářka v soutěži nezvítězila, dá se tato nominace považovat za velký úspěch pro českou fashion scénu, i vzhledem ke konkurenci, jíž na soutěži čelí. Woolmark Prize je ocenění, které dává šanci mladým a nadějným módním návrhářům, na jejichž přístupu k módě je vždy něco neobyčejného - jak píší tvůrci soutěže, na počátku byla myšlenka podpořit růst talentovaných návrhářů, kteří by se mohli díky soutěži zviditelnit, a jež by už pouhá účast i finanční odměna za postup motivovala. Porotci jako L`Uomo Vogue - Alan Prada, módní návrhář Barrett rozhodují každoročně o tom, kterou značku zviditelní nejvýrazněji.

 

“Soutěž dovoluje zúčastněným prezentovat porotě jen jeden model,” vysvětluje spoluatorka projektu Victoria Johanssonová. “Rozhodli jsme se v našem soutěžním modelu zhmotnit základní myšlenku tvorby v naší krejčovské dílně MIRKA HORKA. Klademe důraz na tradiční zpracování, nejkvalitnější materiály a nadčasový design. Chtěli jsme zaujmout ležérní extravagancí a přitom dodržet základní prvky formální módy. To vše se v obleku z merino vlny s reflexním vzorem odrazilo, kombinuje tradici s inovací. Věříme, že formální pánská móda se dá dělat zajímavě a jinak, když se muž sžije se svým outfitem a přijme ho za svůj,” popisuje dále.

 

Úspěch české návrhářky s mužskou kolekcí je o to zajímavější, když si uvědomíme mládí této značky: již v roce 2011 získala své první ocenění. Miroslava Horká vystudovala ve Zlíně fakultu multimédií, přičemž se ze Zlína se svou tvorbou přesunula do Prahy, kde otevřela krejčovskou dílnu a showroom – návrhářka se zviditelnila především díky své unikátní a nadčasové pánské tvorbě, s níž se také do milánské soutěže dostala. Dlouhodobě však krejčovská dílna usiluje o návrat k tradičnímu, kvalitnímu zpracování a přístupnost kvalitní módy pro všechny. Značka chce podpořit lokální výrobu a návrat k české tradici krejčovského řemesla, kterou zasazuje v kontextu dnešní moderní doby. V roce 2013 zaujala na českém Mercedes-Benz Prague Fashion Weekendu, kde kromě vlny k výrobě své pánské kolekce použila také beton v kolekci He Froze.