Rekordy Padesáti odstínů: přemohly Pottera, vyprodávají sex-shopy | Reflex.cz
reklama
nahoru

Rekordy Padesáti odstínů: přemohly Pottera, vyprodávají sex-shopy

Tereza Spáčilová16. února 2015 • 13:04
Rekordy Padesáti odstínů: přemohly Pottera, vyprodávají sex-shopy
Padesát odstínů šedi
• foto: 
Profimedia.cz

Kolem návštěvnosti horké novinky Padesát odstínů šedi vládly počátkem dne zmatky i proto, že se zprvu sčítali jen diváci multikin. Po vydání oficiální statistiky na stránkách Unie filmových distributorů však bylo jasno: nejhloupější film desetiletí zlomil čtyři roky starý rekord, když na něj přišlo 254 385 diváků.

reklama

Český distributor snímku Cinemart uvádí dokonce ještě o 10 tisíc diváků víc - zahrnou-li se i menší, jednosálová kina. Výkon je to pro rádobyerotický titul o to cennější, že překonal triumf držený zbožňovaným Potterem. Harryho Pottera: Relikvie smrti - 1.část vidělo v roce 2010 přes 248 tisíc lidí. Loni sice na dětský hit dotahoval Hobit: Bitva pěti armád, do překonání bradavického prvenství mu však ještě pár tisíců vstupenek chybělo.

Padesát odstínů šedi nicméně boduje i napříč zeměkoulí. Jen na domácí půdě, tedy ve Spojených státech, přesáhly tržby z úvodních tří dní 80 milionů dolarů, což je dvojnásobek toho, co film stál. Ve světě celkově utratili zvědaví diváci dokonce na 240 milionů dolarů. Jestli až dosud někdo pochyboval, že budou následovat další "Odstíny", teď už na vážkách být nemůže: jasnou odpověď mu dává nejen závěrečná scéna snímku, ale i balík vydělaných peněz.

Producentům se tak evidentně vyplatila sázka na Sv. Valetýna, k němuž premiéru směřovali. Původní termín přitom počítal s říjnem minulého roku. "Udělali jsme dobře. Padesát odstínů je přesně ten typ filmu, který chcete vidět na rande," uvedl pro americká média viceprezident společnosti Universal Phil Contrino. Ta také přispěchala se statistikami o složení obecenstva: na Odstíny chodí z 68% ženy a zdaleka nejde pouze o „zábavu po bílé“ - 22% publika tvoří Hispánci a 15% Afroameričané.

Ruce si navíc nemnou pouze podnikatelé z oblasti šoubyznysu. Kampaň na film natočený podle bestselleru E.L. Jamesové počítá i s propracovanou kolekcí speciálních produktů, jež jsou nabízeny v rámci takzvaného merchandisingu.

K mání je tak cokoli, na co si jen rozdychtěná duše vzpomene, počínaje stylovými obaly na iPhone (Apple je značka přítomná snad v každém druhém záběru Odstínů) přes škrabošky nebo kravaty až po sortiment z takzvaného rudého pokoje, tedy bičíky, okovy a samozřejmě kondomy (osvěta se ve filmu Sam Taylor-Johnsonové dělá skutečně poctivě). Ostatně prodeje sexuálních hraček začaly podle obchodníků stoupat už v momentě, kdy internet zaplavily první filmové ukázky. A to všechno je jen začátek.

Tereza Spáčilová


Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama