VILIAM BUCHERT: Felace ředitele České televize, který souloží se samicí nosála. To je veřejnoprávní humor | Reflex.cz
reklama
nahoru

VILIAM BUCHERT: Felace ředitele České televize, který souloží se samicí nosála. To je veřejnoprávní humor

Viliam Buchert9. září 2014 • 09:39
VILIAM BUCHERT: Felace ředitele České televize, který souloží se samicí nosála. To je veřejnoprávní humor
Pečený sněhulák
• foto: 
reprofoto ČT24

Když minulý týden napsal kolega Kamil Fila z Respektu velmi přesnou a zdrcující kritiku na nový satirický pořad České televize, který se jmenuje Pečený sněhulák, tak jsem si myslel, že k tomu už není co dodat. Bohužel je a bude. Zejména to, proč musí někdo podle zákona platit koncesionářský poplatek za podobný nesmysl.

reklama

V pondělí večer jsme mohli například vidět dvě scénky, ve kterých je parodován ředitel České televize. Jeden skeč končí tím, že ředitel provádí pod stolem felaci scenáristovi, který žádá o schválení svého díla. Ha, ha… Následuje další scénka, která pro změnu končí tím, že za ředitelem ČT přijde jeho milenka – březí samice nosála. Ha, ha, ha…

Součástí včerejšího Pečeného sněhuláka byly i několikrát opakované a naprosto nudné reportáže o zateplování pražské katedrály svatého Víta. Co to mělo znamenat, těžko říci.

Pečený sněhulák si hraje na novou Českou sodu, což byl legendární pořad České televize z let 1993 až 1997. Sněhulák mu ale nesahá ani po kotníky (a to nepíšu proto, že dramaturgem „Sody“ byl kolega z Reflexu Milan Tesař).

Sněhulák sám o sobě tvrdí, že je nekorektní a „má koule“. No, koule skutečně má, ale pouze na hlouposti. Česká soda byla skutečně nekorektní, ale dotýkala se hodně i tehdejší politiky a nabourávala české stereotypy (například k sudetským Němcům), což jsou věci, kterým se „sněhulák s koulema“ vyhýbá. A to je chyba. Soda se prostě nebála, zde vše pluje po povrchu, je to jen taškařice.

Tak alespoň, že se pobavili sami v České televizi, že si mohou utahovat dokonce i z vlastního ředitele. Ne, že by na Petru Dvořákovi nebylo co parodovat, ale zásah, aby byl skutečně vtipný a dobrý, by musel přijít z jiných stran.

Literární kritik Josef Chuchma, můj bývalý kolega v MF Dnes, prakticky v každé recenzi psal, že „kniha si svého čtenáře najde“. Jistě, i Pečený sněhulák si „své diváky najde“. Za pořad, který dělá srandu pro srandu, bychom ale zásadně neměli nic platit. Což dnes každý měsíc musíme. Navíc na sněhuláka se dívalo včera jen 331 tisíc lidí. A doufejme, že jich bude příště ještě míň.

Zde jsou ukázky z posledního Pečeného sněhuláka ze stránek České televize:

UKÁZKA 1

UKÁZKA 2



Klíčová slova: pečený sněhulák



Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama