Brigádu na festivalu najde každý rok i několik hostesek

Brigádu na festivalu najde každý rok i několik hostesek Zdroj: Profimedia

Jak se dostat k brigádě na filmovém festivalu v Karlových Varech

Velká kulturní událost, kterou karlovarský filmový festival bezesporu je, si žádá úsilí mnoha lidí. Zatímco celoročně podle slov současného výkonného ředitele KVIFF Kryštofa Muchy pracuje na přípravě akce dvanáct lidí, s přesunem práce přímo do Varů jejich počet nabobtnává zhruba na tisícovku. Člověk tak nemusí být zrovna uměleckým dramaturgem či zkušeným event managerem, aby se na chodu největší kulturní akce v zemi mohl nějakým způsobem podílet. Karlovy Vary v době festivalu nabízejí široké možnosti brigád, které mohou využít třeba i středoškoláci. Nakonec i zmíněný Mucha na festivalu jako brigádník začínal.

Brigáda na festivalu: Produkce, pokladní a hostesky

Možností, která se nabízí jako první, je brigáda zastřešená přímo festivalem. Každoročně festival obsazuje brigádníky zhruba čtyři stovky míst, a to na pozicích asistentů produkce, pokladních, hostesek. „Přibližně tři sta míst většinou obsazují brigádníci, kteří již na festivalu pracovali a jako brigádníci se k nám vracejí, stovka brigádníků je pak přijímána nově,“ říká k tomu Uljana Donátová z tiskového centra festivalu. Brigádnické pozice festivalu zajišťuje agentura Axial Personnel Agency. Kontaktovat ji můžete přes mailovou adresu mff@axial.cz, stačí poslat životopis s fotografií, a to do konce května.

Pokud byste měli zájem o práci na pozicích hostesek či uvaděčů, zašlete životopisy s fotografií na email kviff.michal@gmail.com, rovněž do konce května.

V minulých letech platilo, že přednostně budou osloveni plnoletí uchazeči s bydlištěm v Karlovarském kraji. „Pokud nemáte bydliště ve Varech, tak nepřipadáte v úvahu, měla jsem velký zájem, poslala jsem CV i s doporučením, už dva nebo tři roky po sobě, a vždy domluva hrozná,“ stěžovala si na Facebooku festivalu jedna z neúspěšných žadatelek. Lze tedy usuzovat, že zájemci z okolí Varů budou mít i letos větší šanci brigádu získat než například uchazeč z Brna. Vzhledem k současné situaci na trhu práce je nicméně možné, že se štěstí usměje i na přespolní.

Brigáda a benefity: setkání s Jiřím Bartoškou a bazén a filmy zdarma

Výše výdělků na různých pozicích jsou předmětem pracovních smluv, a proto je festival nezveřejňuje, oslovení brigádníci z minulých let se nicméně shodují, že odměna není špatná. V závislosti na tom, jakou pozici přesně vykonávali, mohli v předchozích letech brigádníci navíc zadarmo do bazénu a někteří dokonce měli volné vstupy na filmové projekce (v případě neobsazenosti sálu). „Jako poděkování organizuje vedení festivalu pro zaměstnance raut, kde je možnost se setkat s Jiřím Bartoškou, a každý dostane hrnek s motivem festivalu, který je navržen jen pro zaměstnance,“ upozorňuje jeden z brigádníků, který se na festival vrací opakovaně.

Bezpečnostní služby na festivalu

Jiný způsob přivýdělku nabízí společnost D.I.SEVEN. Ta s karlovarským festivalem spolupracuje už od roku 2005, poskytuje mu bezpečnostní služby. Ano, právě ona zajišťuje ty mladé muže v košilích a oblecích, kteří mimo jiné hlídají hvězdy při jejich příjezdu na červený koberec. Agentura nabízí odměnu sto korun na hodinu, požadavkem je např. čistý trestní rejstřík. Zájemci se mohou hlásit na webu agentury.

Brigády pro firmy a restaurace

Výše zmíněné pozice se bezprostředně týkají samotného chodu festivalu, práce je ale ve Varech na začátku července potřeba i jinde. Akce, na kterou se soustředí velký zájem médií i veřejnosti, je samozřejmě ideálním místem pro prezentaci celé řady firem a organizací, které festival sponzorují.  V centru města tak bývají roztroušeny různé stánky či větší mobilní domy, v nichž se festivaloví partneři představují, a zároveň je takřka nemožné nenarazit na brigádníky, kteří rozdávají různé informační letáčky, lákající na jednotlivé PR akce. 

Z tradičních partnerů festivalu lze vyzdvihnout třeba Vodafone a jeho festivalovou „Vodafone pláž“ v sousedství Vřídelní kolonády. Další dlouholetý partner innogy (dříve RWE) pořádá různé akce na Mlýnské kolonádě a provozuje také rikši, které vozí pohodlné návštěvníky po městě. Česká televize se prezentuje v parčíku v blízkosti Městského divadla, Pivovary Lobkowicz pak provozují oblíbený Lobkowicz stan přímo před hotelem Thermal. Z dalších sponzorů, kterých si filmoví diváci nemohou nevšimnout, můžeme zmínit ještě deník Právo s jeho diváckou anketou.

Kompletní přehled partnerů je k dispozici na oficiálním webu festivalu. V případě zájmu o brigádu u festivalových sponzorů bude nejlepší navštívit web konkrétních firem a oslovit jejich HR oddělení.

Vzhledem k tomu, jak je v období festivalu ve Varech živo, hledají krátkodobou výpomoc i různí místní drobní podnikatelé provozující v centru například restaurační zařízení. Zvláště exponovaným příkladem může být oblíbený F-Bar přímo v hotelu Thermal. V takových jsou poptáváni spíše jen jednotlivci, kteří se k brigádě dostanou přes známost. Je nicméně možné, že s blížícím se startem festivalu se nějaké nabídky začnou objevovat na různých náborových serverech, například zde nebo zde.