Fotogalerie

Zpět na článek

Hughes H-4 Hercules: Největší hydroplán v historii lidstva letěl jen 26 sekund

13 komentářů

Jiří Záleský
@Jan Bejšovec Bez "slepých" uliček by ta 787 dnes nelétala a srovnávat tehdejší motory s dnešními je blbost, nevšiml jste si?
Keltský Šaman
@Jan Bejšovec No a? Tohle napíše laik co nerozpozná rozdíl.
Peter Hosek
@Keltský Šaman ano, máte pravdu.
Keltský Šaman
@Peter Hosek Já myslím, že každý jednou viděl film Pilot
Keltský Šaman
@Jan Bejšovec Jenže srovnáváte vojenské a civilní letadlo, snaha byla ale vedle jako jedle.
Keltský Šaman
Měl převést pěší divisi, jak by asi změnil válku, kdyby neskončila dřív
Jan Bejšovec
Pro daný účel naprosto nesmyslná ptákovina. Letadlo mělo unést náklad podobný jako např. dnešní Boeing 787-8. Ten má spotřebu cca 5.2 kg paliva na kilometr. Tedy na let z VB zpět do USA by potřeboval natankovat 5,2*5000=26 tun paliva. Zpět by letěl prázdný, takže dejme tomu jen 20 tun paliva. Takže aby přenesl do Evropy 60 tun nákladu, muselo by se do Evropy dopravit lodí (nebo jinak) 20 tun paliva pro zpáteční let. Nemluvě o tom, že dnešní motory mají jinou účinnost než ty tehdejší.
Peter Hosek
At se na to díváme jak chceme, byl to úspěch. Jestli se v tomto okamžiku nemýlím, byl to sam Howard Hughes ktery ho pilotoval.
Robert of Prague
V unoru 1988 jsme se stehovali z Cikaga do tehdy hezkeho San Diega a v LA meli pratele. Tehdy to vele-neletadlo bylo v kopulovitem hangaru vedle obri lodi Queen Mary (temer tak velka jako Titanic) v meste Long Beach. Ten parnik spojencum behem WWII velmi pomahal. Velke boure s nim moc nezacloumaly a ponorky a lode Nacku ho nemohly chytit. Oba vytvory sikovnych lidi je nutno videt, co lide, kdyz chteji, dokazou. Vedle velelodi i vele-eroplanu si jeden pripada fakt jako brabenec.
Keltský Šaman
@Jiří Záleský Pán Bejšovec si ani nevšiml, že srovnává civilní letadlo s tady s vojenským. Za chvíli tihle samozvaní odborníci nepoznají rozdíl mezi tenisovou raketou a mezikontinentální.