Fotogalerie
Jiří Záleský
2
@Jan Bejšovec Bez "slepých" uliček by ta 787 dnes nelétala a srovnávat tehdejší motory s dnešními je blbost, nevšiml jste si?
Přejít do diskuze
Keltský Šaman
@Jan Bejšovec Jenže srovnáváte vojenské a civilní letadlo, snaha byla ale vedle jako jedle.
Pro daný účel naprosto nesmyslná ptákovina. Letadlo mělo unést náklad podobný jako např. dnešní Boeing 787-8. Ten má spotřebu cca 5.2 kg paliva na kilometr. Tedy na let z VB zpět do USA by potřeboval natankovat 5,2*5000=26 tun paliva. Zpět by letěl prázdný, takže dejme tomu jen 20 tun paliva. Takže aby přenesl do Evropy 60 tun nákladu, muselo by se do Evropy dopravit lodí (nebo jinak) 20 tun paliva pro zpáteční let. Nemluvě o tom, že dnešní motory mají jinou účinnost než ty tehdejší.
At se na to díváme jak chceme, byl to úspěch. Jestli se v tomto okamžiku nemýlím, byl to sam Howard Hughes ktery ho pilotoval.
V unoru 1988 jsme se stehovali z Cikaga do tehdy hezkeho San Diega a v LA meli pratele. Tehdy to vele-neletadlo bylo v kopulovitem hangaru vedle obri lodi Queen Mary (temer tak velka jako Titanic) v meste Long Beach. Ten parnik spojencum behem WWII velmi pomahal. Velke boure s nim moc nezacloumaly a ponorky a lode Nacku ho nemohly chytit. Oba vytvory sikovnych lidi je nutno videt, co lide, kdyz chteji, dokazou. Vedle velelodi i vele-eroplanu si jeden pripada fakt jako brabenec.
