Komentáře
Hřib vs. Prokop: Je pražská doprava v kolapsu, nebo funguje dobře? Duel pražských politiků
19 komentářů
Problém je, že ani v roce 2025 není hotový vnější pražský okruh. Spousta té dopravy je tranzitní. Jedu z Varů do Kolína, musím přes Ořech, jiná cesta prakticky není. Drtivá většina té dopravy skončí v tomto trychtýři. 40 let slýchám, co je třeba udělat. Místo toho ta doprava jen a jen houstne. A ten problém jsou jednotlivé lobby a developpeři. Ti diktují, co se bude dělat. kde a za kolik. Řešení existují, ale to by šíbři přišli o škváru.
TomTom jen průměruje něco, co se průměrovat skoro nedá.
15km trvá mimo špičku i dvě hodiny. To je realita a je jedno jestli jedete po jižní spojce a nebo například přes centrum z Černáku do Holešovic.
Na vině jsou i nesmyslné jízdní pruhy pro cyklisty, po kterých v podstatě žádní cyklisté nejezdí. Toto je výsledek nekompetentního Hřiba.
15km trvá mimo špičku i dvě hodiny. To je realita a je jedno jestli jedete po jižní spojce a nebo například přes centrum z Černáku do Holešovic.
Na vině jsou i nesmyslné jízdní pruhy pro cyklisty, po kterých v podstatě žádní cyklisté nejezdí. Toto je výsledek nekompetentního Hřiba.
Stručně řečeno když je něčeho moc je toho příliš ! No a pokud jde o auta je preautovano .Osobně já už auto nemám 16 let a jsem šťastný člověk . Možná není daleko doba kdy se vydá zákon že v každé rodině může být jen jedno auto .Lépe řečeno může jich být více ale za více aut se budou platit vysoké daně .Je prostě třeba s tím něco dělat. Jinak nás auta zahltí .Stará lidová pranostika říká jasně :VSEHO MOC SKODI !!! Nejlepší je tzv.zlata střední cesta.
@Richard Sebesta Bolševické kecy, kdy vrchnost by ráda říkala lidem jak mají žít. Aut není moc. Aut je tolik, kolik si lid přeje. A vrchnost jim má k tomu zřídit podmínky. Tedy dostavět v Praze okruhy a ne zklidňovat dopravu nesmysly, jako například poslední výmysl zjednosměrnění Radlické ulice na Smíchově.
@Jan Bejšovec
Souhlasím s předřečníkem. Musí skončit doba, kdy nám automobilová lobby diktuje, jak máme žít. A vyřešit to systémově. Daně, mýtné atd. Musí skončit doba, kdy si lidé udělali z ulic garáže. Vyjede jednou za měsíc, ale omezuje všechny 24/7...
Souhlasím s předřečníkem. Musí skončit doba, kdy nám automobilová lobby diktuje, jak máme žít. A vyřešit to systémově. Daně, mýtné atd. Musí skončit doba, kdy si lidé udělali z ulic garáže. Vyjede jednou za měsíc, ale omezuje všechny 24/7...
@Uživatel_5734171 Tak hlavně, že bolševici staví cyklopruhy, kde nikdy žádný cyklista nepojede. Nebo busopruhy, kde jede jeden autobus za 15 minut
Automobilová lobby nikomu nic nediktuje. Osobních automobilů je v ČR registrováno skoro 7 milionů. Tedy většina lidí si přeje auto vlastnit a používat jej. Parkující automobil na ulici nikoho v ničem neomezuje. Plácáte bolševické nesmysly.
Automobilová lobby nikomu nic nediktuje. Osobních automobilů je v ČR registrováno skoro 7 milionů. Tedy většina lidí si přeje auto vlastnit a používat jej. Parkující automobil na ulici nikoho v ničem neomezuje. Plácáte bolševické nesmysly.
@Jan Bejšovec Já vycházím z názorů mnoha fachmanů kteří mají určitě větší rozum než ty. Už v 70. létech vyzývali tihle experti i někteří naši že neustála výroba aut bude problém v budoucnu. Budeme mít mnoho dálnic a aut ale neobyvatelnou planetu ( kvůli spalovacím motorům), tvrdili už tehdy. Nyní k tomu přibyl i další problém a to že, aut je příliš moc a začíná to být problém. Někdy je regulace a redukce nutná a nemá to nic společného s bolševismem. To jen ty a tobě podobni žijete ve falešných bludech.
Že jsou zácpy.Se podívejte kolik je aut a kolik v nich jede lidí.Kazdy bl.cek musí jet autem.Pritom MHD je jízda po Praze v zácpách rychlejší.
@Anatolij Vasil zdaleka to není jen o MHD, jsou tady tranzitní cesty ( nejsou obchvaty) nadměrné zásobování ( to by se mělo též omezit? - každý bl.cek nemusí mít výběr z 50 druhů bůhví čeho ) omezení způsobují nesmyslné cyklostezky od nikud nikam (cyklista se vyskytuje velmi omezeně) nesmysly ve stavbách ( Václavák ) nekoordinované uzávěry, kolapsy inženýrských sítí atd....
Stačí se podívat na rostoucí počet aut v individuální dopravě a obsazenost těch aut. Nemá to řešení. Respektive má, ale bude velmi nepopulární. Je třeba snížit počet těch aut. Mýtné, daně, zrušit nebo zdražit parkování na některých ulicích i pro rezidenty atd. Jiné metropole mají buď řešení, nebo stejné či větší problémy. Typicky problém u Ořecha na pražském okruhu. Napojení aut z Řeporyjí a rozšíření zástavby plus úzký profil komunikace je neřešitelný problém. Když jedu v pátek z Plzně, jedu raději kličkou přes Černošice. Ušetřím zhruba hodinu. Ještě se mi nestalo, že by u Ořechu nebyl problém, většinou to pak stojí až k Rudné. Ta komunikace to nemůže zvládnout, rozšíření je nemožné. A nemusí tam být bouračka, stačí jeden "pouštěč", který si hraje na gentlemana a fronta je na světě...
@Uživatel_5734171 Melete nesmysly. Problém u Ořechu má jednoduché řešení. Tam měl být dávno tří pruh. Od D5 až po Barrandov. Plánovalo se to již v době stavby protažení D0 k D1, ale jaksi tenkrát nebyla vůle. Správně se tehdy měl udělat tří pruh s budoucím rozšířením na 4 pruh. Místo tam na to je neboť tří pruh se konečně začal připravovat.
@Jan Bejšovec
je vidět, že nevíte o čem píšete. Zkuste se podívat, jestli tam ty tři pruhy jdou...))) Tedy bez bourání mostů a dalších staveb. Jinak jde pochopitelně všechno...
je vidět, že nevíte o čem píšete. Zkuste se podívat, jestli tam ty tři pruhy jdou...))) Tedy bez bourání mostů a dalších staveb. Jinak jde pochopitelně všechno...
@Uživatel_5734171 Takže přiznáváte že jdou. Ano mosty se budou dělat nové, ale to je vcelku normální. A moc dobře vím o čem píši, když jsem z oboru a projekt na rozšíření v tomto místě dávno běží. Nedávno se zde měnil povrch a v rámci toho se dělaly přípravné práce na rozšíření. Konkrétně od Barrandovského nájezdu směr letiště v délce cca 1,5 km, tedy až za most u Austisu. Vy jste ten co ví velké NIC.
P.S. Tykání na netu je přípustné a jmenuje se to netiketa. Nastuduj si o tom něco, než tu budeš nadávat lidem do bolševiků...